لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۴۶

افزایش «خودسرانه»‌ قیمت نان در تهران


خبرگزاری مهر روز دوشنبه از آنچه افزایش خودسرانه قیمت نان در تهران نامید، خبر داد.

به نوشته مهر، هم‌اینک قیمت نان سنگک از ۶۰۰ تومان مصوب به ۷۰۰ تومان افزایش یافته‌است و نانوایان به بهانه نداشتن پول خرد، یک نان به همراه نصف آن را یک هزار تومان تومان عرضه می‌کنند.

این خبرگزاری توضیحی درباره قیمت انواع دیگر نان نداده‌است.

این افزایش قیمت در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این، دولت افزایش قیمت گندم، آرد و نان و ۱۴ قلم دیگر را تا پایان خردادماه امسال ممنوع کرده بود.

در این ارتباط، برخی از مقام‌های دولتی هشدار داده بودند که با آنچه افزایش خودسرانه قیمت‌ها تا پایان خرداد ماه توصیف کردند، مقابله خواهد شد.

پیشتر، قیمت مصوبه برای هر قرص نان سنگک ۶۰۰ تومان، بربری۵۰۰ تومان، تافتون ۳۰۰ تومان و لواش ۱۶۰ تومان در تهران تعیین شده بود.

گزارش خبرگزاری مهر در مورد افزایش قیمت نان در تضاد با گفته‌های نعمت‌الله ترکی، معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استان تهران، است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، او گفته بود: «هرگونه افزایش قیمت تا پایان خرداد ماه ممنوع است و اصناف و اتحادیه‌ها در صورت پیشنهاد افزایش قیمت کالاهای مورد نظرشان و تایید آن، می‌توانند طبق مجوز افزایش قیمت داشته باشند.»

همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، قاسم نوده فراهانی، رئیس شورای اصناف کشور گفته بود: «با افزایش خودسرانه قیمت‌ها برخورد خواهد شد.»

این سخنان و هشدارها در شرایطی بیان شده‌اند که به نوشته خبرگزاری مهر، پیش از افزایش قیمت حامل‌های انرژی در ایران، برخی از اصناف و واحدهای تولیدی قیمت‌ها را با هماهنگی و یا بدون هماهنگی دولت افزایش داده بودند.

در این ارتباط خبرگزاری فارس نیز به نقل از مرکز آمار ایران نوشت که «نرخ اقلام غیر خوراکی و خوراکی در ماه فروردین بین یک و دو دهم درصد تا حدود دو درصد افزایش داشته‌است.»

همچنین به نوشته خبرگزاری ایسنا، یک عضو هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اهواز گفته که قیمت لوازم خانگی تولید شرکت‌های داخلی در حال افزایش است.

این خبرگزاری در عین حال به نقل از ناصر سودانی، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس، نوشت که «قیمت‌های جدید سوخت بر تمام اقلام دیگری که مردم از آن استفاده می‌کنند، تاثیر خواهد گذاشت.»

بر اساس این گزارش، به گفته جعفر تشکری هاشمی، معاون ترافیک شهردار تهران، یکی از تاثیرات افزایش قیمت حامل‌های انرژی، بالا رفتن نرخ کرایه‌های حمل ونقل عمومی، یعنی تاکسی، اتوبوس و مترو، از روز ۱۶ اردیبهشت ماه خواهد بود.
XS
SM
MD
LG