لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۲۵

«درگیری لفظی شدید» در شورای شهر تهران در ادامه جنجال املاک شهرداری


عکس متعلق به جلسه‌ای در گذشته
عکس متعلق به جلسه‌ای در گذشته

جلسه روز سه‌شنبه، ۱۸ آبان‌ماه، شورای شهر تهران برای بررسی الزامات بودجه سال آینده به «درگیری لفظی شدید» میان تعدادی از اعضای اصولگرا و اصلاح‌طلب این شورا تبدیل شد.

خبرگزاری کار ایران، ایلنا، در گزارشی در این باره نوشت: در زمان بررسی الزامات بودجه سال ۹۶ و هنگام بررسی بندی از تبصره بودجه که مربوط به املاک است، احمد حکیمی‌پور، عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران، گفت: لازم است چاره‌ای اندیشیده شود تا ماجراهایی نظیر آن چه این اواخر پیش آمده بود، اتفاق نیفتد.

به نظر می‌رسد اشاره این عضو شورای شهر تهران به پرونده واگذاری املاک شهرداری به قیمت‌های پایین از سوی محمد باقر قالیباف، شهردار تهران، بود.

در این ارتباط، تعدادی از اعضای شورای شهر تهران محمدباقر قالیباف را به تخلف بیش از دو هزار میلیارد تومانی در فروش املاک شهرداری، با تخفیف ویژه بیش از ۵۰ درصدی به برخی از اعضای شورای شهر، مدیران شهرداری، برخی از خبرنگاران رادیو و تلویزیون دولتی ایران و تعاونی مسکن قوه قضائیه متهم کردند.

اما به گفته شهردار تهران واگذاری این املاک و تخفیف‌های داده شده، به توصیف او، بر اساس مقررات بوده است.

به نوشته ایلنا، آقای حکیمی‌پور در واکنش به سخنان پرویز سروری، رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران، درباره اعلام نتیجه سازمان دیدبان شفافیت و عدالت در مورد واگذاری املاک گفت: «دستگاه قضایی در حال رسیدگی به این موضوع است و دادستان کل نیز اعلام کرده که تخلف صورت گرفته است، چرا به جای عذرخواهی از مردم تخلفات را توجیه می‌کنید؟»

بر اساس این گزارش، پرویز سروری فریاد زد و احمد حکیمی‌پور را به دروغگویی، نفاق و فتنه‌گری متهم کرد.

محسن پیرهادی، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران، هم فریادزنان آقای حکیمی‌‌پور را به نفاق‌افکنی و توطئه متهم کرده است.

وی افزود: «کسی که اسناد را منتشر کرده پست است و این را در مقابل من، آباد و ساعی گفتید؛ این خود شما هستید که ... و ... هستید.»

به گزارش خبرگزاری ایلنا، پرویز سروری نیز که از اعضای اصولگرای شورای شهر تهران است، احمد حکیمی‌پور را به خاطر انتشار اسناد مربوط به واگذاری املاک مورد توهین قرار داد.

پیش از این در گزارش‌ها گفته شده بود که یاشار سلطانی، مدیر مسئول سایت معماری نیوز که نامه سازمان بازرسی کل کشور درباره واگذاری املاک شهرداری تهران را منتشر کرده، گفته بود که این نامه را احمد حکیمی پور در اختیارش قرار داده بود.

آقای سلطانی در ارتباط با انتشار این نامه از چند هفته پیش در زندان به سر می‌برد.

به نوشته ایلنا، در مقابل انتقادهای دو عضو شورای شهر تهران، محسن سرخو، رئیس کمیته حمل و نقل این شورا، با فریاد گفت: «آنان که تخلف کرده‌اند؛ باید خجالت بکشند، شهردار باید خجالت بکشد؛ دروغ نگویید.»

این درگیری باعث شد که رحمت الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در اعتراض به این درگیری، جلسه شورا را ترک کند.

به نوشته ایلنا، این درگیری و کشمکش با دخالت مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران و سه عضو دیگر شورا به پایان رسید.

XS
SM
MD
LG