لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۰

برخورد دو قطار در ایستگاه متروی طرشت تهران؛‌ ۵۰ تن مصدوم شدند


پس از برخورد دو قطار در ایستگاه متروی طرشت، ‌دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۳۰ دستگاه آمبولانس و دو دستگاه موتورلانس به محل اعزام شدند.
پس از برخورد دو قطار در ایستگاه متروی طرشت، ‌دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۳۰ دستگاه آمبولانس و دو دستگاه موتورلانس به محل اعزام شدند.

گزارش ها از تهران حاکی است که برخورد دو قطار در ایستگاه متروی طرشت ۵۰ زخمی بر جای گذاشته است. دلیل این حادثه،‌ «عمل نکردن سیستم کنترل و هشداردهنده» اعلام شده است.

پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور،روز سه‌شنبه ۱۶ خرداد به خبرگزاری ایسنا گفت: «عصر امروز در ایستگاه طرشت، قطار مترو از غرب به شرق با قطار متوقف شده برخورد کرد».

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

احسان مقدم،‌ سخنگوی آتش‌نشانی تهران، هم به خبرگزاری مهر گفت:‌ «قطار اول در ایستگاه متوقف بود که قطار دوم با سرعت خیلی کم با آن برخورد کرد و به دلیل سرعت پایین، حادثه جدی برای مسافران پیش نیامد».

‌به گفته حسن عباسی،‌ مدیروابط عمومی مرکز اورژانس تهران، در نتیجه این برخورد، ۴۸ تن زخمی شدند که هشت تن به صورت سرپایی مداوا شدند و سایرین به بیمارستان انتقال یافتند.

این در حالی است که سرپرست اورژانس کشور، تعداد مصدومان را ۵۰ تن اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری‌ها،‌ پس از برخورد دو قطار در ایستگاه متروی طرشت، ‌دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۳۰ دستگاه آمبولانس و دو دستگاه موتورلانس به محل اعزام شدند.

همچنین به نوشته ایسنا، اقبال شاکری، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران،‌ گفت: «سیستم کنترل و هشداردهنده عمل نکرده و دو راهبر از تردد همزمان بی‌خبر بوده‌اند و نقص سیستم کنترلی باعث بروز این حادثه شده است».

وی با اشاره به اینکه کارشناسان مشغول بررسی مکالمات دو راهبر قطارها هستند تا علل این حادثه مشخص شود، افزود: «این حادثه زنگ خطر نسبت به استفاده سنگین و مستمر از قطارها است، چرا که به علت کمبود واگن و عدم تزریق واگن‌های جدید که دولت وعده آن‌ها را داده بود با کمبود شدید مواجه هستیم».

در سال‌های گذشته، دولت‌های محمود احمدی‌نژاد و حسن روحانی از سوی شهرداری و اعضای شورای شهر تهران به دلیل تامین نکردن بودجه لازم برای متروی پایتخت ایران مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

در همین حال،‌ مازیار حسینی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در گفت‌و‌گو با ایسنا ضمن تاکید بر قبول مسئولیت حادثه توسط شرکت بهره‌برداری مترو از شهروندان تهرانی به دلیل وقوع این حادثه عذرخواهی کرد.

وی گفت: «با وجود سیستم‌های هوشمند هدایت مترو و با توجه به حجم و تعداد قابل توجه سفرهای روزانه، علت این حادثه باید به صورت کارشناسی و دقیق مورد بررسی قرار گیرد و مطابق ضوابط مترو، کمیسیون حوادث فورا تشکیل شد و در حال بررسی چرایی و چگونگی علت حادثه است».

XS
SM
MD
LG