لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۳

اعتصاب یک هفته ای لکوموتيورانان در شمال شرق ایران


يکي از راهداران در ايستگاه صوفيان.
يکي از راهداران در ايستگاه صوفيان.
رسانه های ایران روز دوشنبه گزارش دادند که در پی اعتصاب برخی از لکوموتيورانان، حرکت قطارها در راه آهن شمال شرق ايران با اختلال مواجه شده است.

روزنامه «مردمسالاری»، چاپ تهران، دليل اعتصاب برخی از لکوموتيورانان در راه آهن شمال شرق ايران را اعتراض آنان به مشکلات معيشتی و حقوقی عنوان کرده است، اما اين روزنامه اشاره نکرد که اعتصاب کنندگان چه خواسته هايی داشته اند.

بر اساس اين گزارش، اين اعتصاب حدود يک هفته پيش آغاز شده و باعث ايجاد اختلال در حرکت قطارها و تاخيرهای چندساعته قطارهای مسافربری شده است.

به نوشته روزنامه «مردمسالاری»، اعتصاب اين لکوموتيورانان به شکل خروج چند ساعته آنان از قطارها در برخی از ايستگاه های بين راهی صورت گرفته است.

خبر اين اعتصاب در رسانه های رسمی منتشر نشده و بازتاب نیافته است.

در این زمینه، تنها دو سايت «آفتاب» و «بازتاب»، نزديک به اکبر هاشمی رفسنجانی، ریيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و محسن رضايی، دبير اين مجمع، گزارش هایی در اين مورد منتشر کرده اند.

سايت های «آفتاب» و «بازتاب» به نقل از برخی مسافران يک قطار خبر دادند که به دليل اعتصاب و خروج لکوموتيوران از قطار در يک ايستگاه بين راهی در روز هشتم بهمن، يک لکوموتيوران از مشهد برای هدايت و حرکت اين قطار اعزام شد و قطار را با پنج ساعت و ۳۰ دقيقه تاخیر به مقصد رساند.

بر اساس اين گزارش، اداره کل راه آهن شمال شرق در شاهرود و راه آهن مشهد افزايش تاخير در حرکت قطارها و نيز اعزام لکوموتيوران برای راه انداختن قطارها را تایيد کرده است.

اين سايت ها نوشتند که در مقصد هم مسافران پس از نيم ساعت تجمع در ايستگاه راه آهن خراسان رضوی و رسيدگی نشدن به اعتراض شان محل را ترک کردند.

بر اساس اين گزارش، مشابه اين اتفاق در روز هفتم بهمن ماه نیز در مسیر قطار سمنان به مشهد رخ داد.

همچنين به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالله عامری، مديرعامل راه آهن اراک، روز شنبه از تاخير سه ساعته در حرکت قطار اراک به مشهد خبر داد.

او بدون هيچ توضيحی در اين مورد تنها گفت که علت تاخير حرکت قطار از مبدا مربوط به سيستم حمل و نقل راه‌آهن اراک نيست و راه‌آهن اراک هيچ مشکلی در حرکت قطارها ندارد.

اعتصاب در راه آهن شمال شرق ايران، آخرين نمونه از اعتراض های صنفی کارگران است که در مناطق مختلف و با هدف دريافت حقوق معوقه، اعتراض به اخراج ها و افزايش دستمزد صورت گرفته است.
XS
SM
MD
LG