لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۲

وعده «برخورد قاطع» با عامل اسیدپاشی در مشهد


دادستان عمومی و انقلاب مشهد روز پنج‌شنبه، ۱۳ آذر، از برخورد قاطع دستگاه قضايی با عامل اسيدپاشی در اين شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ميزان، غلامعلی صادقی با اشاره به «مجازات سنگين جرايم خاص و خشن از جمله اسيدپاشی» گفت: «عامل اين جنايت با توجه به اهميت و حساسيت ماجرا و پس از تلاش‌های مأموران انتظامی دستگير و در اختيار قانون قرار گرفت.»

به نوشته ميزان، دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت که رئيس دادگستری استان خراسان رضوی در اين ارتباط بر «برخورد قاطع با هرگونه قانون‌شکنی و جرم به‌ويژه در حوزه جرايم خاص و خشن»‌ تاکيد کرده است.

در گزارش خبرگزاری ميزان توضيحی در مورد اين اسيدپاشی داده نشده است، اما برخی از خبرگزاری‌ها و وب‌سايت‌های خبری روز ۱۱ آذر از اسيدپاشی يک مرد بر روی همسر، دوست همسر و دختری ۱۱ ساله خبر داده بودند.

در اين ارتباط، ‌به گزارش خبرگزاری تسنيم، بهمن اميری مقدم، فرمانده انتظامی خراسان رضوی، گفت: «فردی که در پی اختلافات خانوادگی و به‌ قصد انتقام‌جويی از همسرش اقدام به اسيدپاشی کرده بود، در مشهد دستگير شد.»

اين مقام نيروی انتظامی زمان وقوع اين حادثه را ۲۵ آبان اعلام کرده و افزود که متهم روز نهم آذرماه در مخيفگاهش دستگير و به ارتکاب اسيد‌پاشی با انگيزه اختلافات خانوادگی اعتراف کرد.

او با اشاره به اين که تحقيقات از متهم ۳۵ ساله ادامه دارد، گفت: حال سه مصدوم اين حادثه رضايت‌بخش است و به دليل بهبود وضعيت از بيمارستان ترخيص شده‌اند.

پيش از اين نيز شايعاتی در مورد اسيدپاشی در مشهد عنوان شده بود که اين موضوع واکنش رئيس کل دادگستری استان خراسان رضوی را در پی داشت.

علی مظفری روز ۱۷ آبان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنيم از دستگيری افرادی در مشهد خبر داد که او آنها را « شايعه‌سازان اسيدپاشی» می‌ناميد.

وی اين افراد را به شايعه سازی و اخلال در نظم عمومی متهم کرد و گفت: «هيچ موردی از اسيدپاشی در استان خراسان رضوی رخ نداده است.»

اين موضوع پس از آن اعلام شد که پس از حوادث اسيدپاشی در اصفهان، شايعاتی در مورد تکرار آن از جمله در مشهد عنوان شد.

با اين حال پس از گذشت بيش از يک ماه از حوادث اسيدپاشی در اصفهان، تاکنون عامل يا عاملان آن بازداشت نشده‌اند.

اين موضوع اعتراض‌های خيابانی را در روزهای نخست پس از انتشار حوادث اسيدپاشی در اصفهان به دنبال داشت. در عين حال،‌ برخی از نمايندگان مجلس از دستگير نشدن عامل يا عاملان اين حوادث انتقاد کرده‌اند.

در اين ميان، بالا گرفتن شايعات و شنيده‌ها در مورد ارتباط اين حملات با مسئله «امر به معروف و نهی از منکر» سبب شد تا مقام‌های جمهوری اسلامی ايران بگويند اين دو با هم ارتباطی نداشته‌اند.

در ساليان گذشته اخباری در مورد حمله با اسيد در رسانه‌ها انتشار يافته است. بر اساس آخرين آمار اعلام شده توسط اسماعيل احمدی مقدم، فرمانده نيروی انتظامی ايران، شمار حملات با اسيد از آغاز اول فروردين تا ۲۱ آبان سال جاری ۳۱۸ مورد بوده است.

XS
SM
MD
LG