لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۸

ترامپ:‌ به تمام وعده‌هایم عمل کرده‌ام


دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در مراسم صدمین روز نخست ریاست‌جمهوری‌اش، گفت که دولت او به تمامی وعده‌هایش عمل کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آقای ترامپ که شامگاه شنبه ۹ اردیبهشت، در ایالت پنسیلوانیا و در جمع هوادارانش سخن می‌گفت، افزود: یکی بعد از دیگری به قول‌هایش وفا کرده است و مردم هم به وضوح از این وضعیت خوشحال هستند.

او از کاهش شمار مهاجران غیرقانونی، لغو برخی قوانین زیست‌محیطی و معرفی «نیل گورساچ» به عنوان قاضی دیوان عالی آمریکا، به عنوان چند نمونه از موفقیت‌های خود نام برد.

رویترز اشاره کرد که سخنرانی دونالد ترامپ همزمان با تظاهرات هزاران تن علیه سیاست‌های دونالد ترامپ در رابطه با تغییرات آب و هوا بود.

رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر بر قول خود برای ساختن دیوار مرزی با مکزیک تأکید کرد و افزود مردم آمریکا نباید نگران این موضوع باشند.

وی همچنین ضمن انتقاد ازجریان اصلی برخی رسانه‌ها، آنها را متهم به دروغ‌پردازی و نگفتن حقیقت در مورد دستاوردهای دولتش کرد.

این اتهام در گذشته نیز متوجه رسانه‌ها شده است اما این رسانه‌ها چنین اتهامی را رد کرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که دونالد ترامپ در سخنرانی یک ساعته خود در ایالت پنسیلوانیا بر حمایت خود از بخش صنعت و ارتش آمریکا تأکید کرد و در مورد مواضع واشینگتن در قبال کره شمالی سخن گفت.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت که «تروریست‌های رادیکال اسلامی» را از این کشور دور نگه داشته است.

بر اساس این گزارش، سخنان وی با استقبال شرکت کنندگان در سخنرانی اش مواجه شد.

در همین حال، روزنامه «یو اس ای تودی» به مناسبت صدمین روز ریاست جمهوری دونالد ترامپ،نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرد.

بر اساس این نظرسنجی، برای نخستین بار، ۶۷ درصد از رای‌دهندگان به آقای ترامپ گفته‌اند که او آرزوها و انتظارات شان را برآورده کرده است. این در حالی است که ۴۳ درصد کسانی که مورد نظرسنجی قرار گرفته‌اند، گفته‌اند که رئیس جمهوری آمریکا به برخی از مهمترین قول‌های خود جامه عمل نپوشانده است.

با این همه، یک سوم کسانی که در این نظرسنجی شرکت داشته‌اند، گفته‌اند که آقای ترامپ تا جایی که ممکن بوده به قول‌های مهم خود عمل کرده است.

در این حال، به نوشته روزنامه «یو اس ای تودی»، میزان محبوبیت دونالد ترامپ در این نظرسنجی ۴۱ درصد بوده است.

در همین حال، سایت «پولیتیکو»، نتایج یک نظرسنجی دیگر را منتشر کرد که از سوی دانشگاه ویرجینیا انجام شده است.

بر اساس این نظرسنجی، ۹۳ درصد رای‌دهندگان به دونالد ترامپ، عملکرد او به عنوان رئیس جمهوری آمریکا را تأیید کرده‌اند و تنها هفت درصد رد کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG