لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۵

آلودگی هوا دبستان‌ها و مراکز پیش‌دبستانی تهران را به تعطیلی کشاند


پس از قرار گرفتن آلودگی هوای تهران در وضعیت «قرمز» در روز یکشنبه، «کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران» اعلام کرد که مهدکودک‌ها، پیش‌دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی تهران روز دوشنبه تعطیل خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، «کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران» اعلام کرد که به دلیل آلودگی هوا مهدکودک‌ها، پیش‌دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی شهر تهران و تمامی شهرستان‌های استان به جز دماوند، فیروزکوه و پردیس روز دوشنبه ۲۴ آبان تعطیل است.

بر اساس این مصوبه، تنها خودروهای دارای مجوز طرح ترافیک می‌توانند روز دوشنبه وارد محدوده زوج و فرد شوند و زمان اجرای این طرح نیز از ساعت ۱۷ به ۱۹ افزایش می‌یابد.

«کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران» روز شنبه نیز مصوباتی برای کاهش آلودگی هوای تهران داشت که از جمله آنها طرح توقف فعالیت معادن شن و ماسه تا عادی شدن وضعیت هوا و لغو زنگ ورزش مدارس شهر تهران و ورزش‌های همگانی در پارک‌ها و مجموعه‌های ورزشی شهر تهران بود.

شاخص «ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون» در تهران در روز یکشنبه ۲۳ آبان، روی عدد ۱۵۴ قرار گرفته بود که از آن با عنوان شرایط «ناسالم برای تمامی افراد» یا وضعیت «قرمز» نام برده می‌شود.

بر اساس «معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا»، میزان «غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون در هوا» در محدوده ۱۰۱ تا ۱۵۰ «ناسالم برای گروه حساس» (نارنجی) و در محدوده ۱۵۱ تا ۲۰۰ «ناسالم» (قرمز) اعلام شده است.

مجید آزادی، مدیر یکی از گروه‌های پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی، اعلام کرده که بر اساس پیش‌بینی‌ها آلودگی هوا در تهران تا آخر هفته ادامه دارد.

زمستان سال گذشته نیز هوای تهران و چند شهر بزرگ ایران در برخی از روزها به وضعیت «قرمز» رسیده بود که در تهران طرح ترافیکی زوج و فردِ تردد خودرو انجام شد و مهدکودک‌ها، مراکز پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی در این شهر و شهرهای اصفهان، تبریز، اراک و کرج چندین بار تعطیل شدند.

در همین حال حسین هاشمی استاندار تهران، روز یکشنبه اعلام کرد که کیفیت هوای تهران نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ بهتر شده و تعداد روزهای ناسالم هوای تهران نسبت به سال گذشته ۱۹ روز کاهش یافته است.

به گفته آقای هاشمی، از ابتدای سال ۹۵ تاکنون، هوای تهران ۱۱ روز پاک، ۱۹۳ روز سالم و ۳۴ روز ناسالم بوده و در سال گذشته ۱۲ روز پاک، ۱۷۵ روز سالم و ۴۹ روز ناسالم بوده است.

XS
SM
MD
LG