لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۱۳

توقف پرسپولیس و شکست استقلال خوزستان مقابل نمایندگان قطر


از دور چهارم لیگ قهرمانان آسیا، استقلال خوزستان و پرسپولیس مقابل نمایندگان قطر متوقف شدند.

از گروه دی پرسپولیس در ورزشگاه آزادی و با حضور ۵۷ هزار تماشاگر در برابر الریان به تساوی بدون گل رسید. شاگردان برانکو ایوانکوویچ با پنج امتیاز و تفاضل منفی یک در جایگاه سوم این گروه قرار دارند.

این تساوی باعث افزایش حساسیت دیدار بعدی سرخپوشان می‌شود که در مسقط مقابل الهلال برگزار خواهد شد. رقابتی سرنوشت‌ساز در مسیر صعود، بدون سیدجلال حسینی و سروش رفیعی که با دریافت کارت زرد مقابل الریان، دو اخطاره شده‌اند.

مهم‌ترین اتفاق دیدار پرسپولیس و الریان قطر، ضربه پنالتی بود که در نیمه نخست نصیب پرسپولیس شد. طارمی که خودش خطا را گرفته بود، پشت ضربه ایستاد اما نتوانست دروازه عمر باری را باز کند.

هر دو تیم، تیر دروازه رقیب را به لرزه درآوردند و بارها در محوطه جریمه خطرساز شدند. این مسئله باعث شد تا به رغم تساوی بدون گل، تماشاگران نظاره‌گر رقابتی مهیج باشند.

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، محمد انصاری، صادق محرمی، کمال کامیابی‌نیا، سروش رفیعی (محسن ربیع‌خواه) محسن مسلمان (احسان علوان‌زاده) علی علیپور، وحید امیری و مهدی طارمی بازیکنان پرسپولیس در این مسابقه بودند.

برانکو با اشاره به موقعیت‌های الریان در لحظات پایانی بازی گفت: سازماندهی تیم‌مان بهم ریخت و عجیب است که در آن لحظات، تاوان ندادیم و مجازات نشدیم.

سرمربی پرسپولیس تاکید کرد: به هواداران ناراضی فقط می‌توانم بگویم ببخشید. نمی‌دانم چرا طارمی تصمیم گرفت این گونه پنالتی بزند. تا زمانی که من هستم، او دیگر زننده پنالتی نخواهد بود.

مایکل لادروپ سرمربی الریان هم به خبرنگاران گفت: «از خوش‌شانسی ما بود که پنالتی پرسپولیس گل نشد. ما هم در آغاز نیمه دوم شانس گلزنی داشتیم که از دست رفت. از دروازه‌بانم باید تشکر کنم که اگر او نبود، شاید شکست می‌خوردیم.»

از گروه دوم، استقلال خوزستان مقابل میزبانش لخویا (قطر) با نتیجه دو بر یک شکست خورد. آلویس نانگ زننده گل نماینده فوتبال ایران بود.

برای استقلال خوزستان وحید شیخ ویسی، دانیال ماهینی (زبیدی) محمد طیبی، عقیل کعبی، پیمان شیرزادی، فرشاد سالاروند (ابوالفضل علایی) سلمان بحرانی، مهدی مومنی، آلویس نانگ، حسن بیت سعید و آرش افشین (مصطفی ماهی) به میدان رفتند.

در دیگر بازی این گروه، الجزیره امارات و الفتح عربستان به تساوی بدون گل رسیدند. در این گروه، لخویا هشت امتیازی شد و در صدر ایستاد. استقلال خوزستان هم با هفت امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد.

پورموسوی سرمربی استقلال در پایان بازی گفت: صد در صد صعود می‌کنیم، چون به تیمم ایمان دارم. امیدوارم جشن صعود را پنجم اردیبهشت در عمان برپا کنیم که بازی برگشت مقابل الفتح عربستان است.

XS
SM
MD
LG