لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۴

هشدار در مورد احتمال حملات در پایتخت‌های اروپایی در آستانه سال نو


پلیس وین بر پایه اطلاعات رسیده از طریق سرویس اطلاعاتی یکی از متحدان این کشور، نسبت به احتمال حملات تروریستی در پایتخت‌های اروپایی در آستانه سال جدید میلادی هشدار داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پلیس وین با هشدار در مورد تیراندازی و بمب‌گذاری در آستانه سال جدید میلادی، از مقام‌های پلیس در سراسر اروپا خواسته است که تدابیر امنیتی را افزایش دهند.

در بیانیه پلیس وین که شش هفته پس از حملات خون‌بار پاریس و در آستانه سال نوی میلادی صادر شده آمده است که «فهرستی از چندین نام احتمالی عاملان بالقوه حملات مورد بررسی قرار گرفته، اما تحقیقات در این زمینه هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده است».

پلیس وین می‌گوید که در آستانه کریسمس، هشداری در مورد احتمال حملاتی از قبیل بمب‌گذاری یا تیراندازی در فاصله کریسمس و سال نوی میلادی، در مناطق پرتردد، توسط یکی از سرویس‌های اطلاعاتی متحد به چندین پایتخت اروپایی ارسال شده است.

رویترز می‌نویسد که تلاش برای کسب فوری جزئیات بیشتر در این مورد از طریق پلیس وین بی‌نتیجه بوده است.

در بیانیه پلیس وین، اشاره‌ای به نام سرویس اطلاعاتی که این هشدار را به پایتخت‌های اروپایی ارسال کرده نشده و از شهروندان اتریشی خواسته شده که [لزوم] افزایش سطح هشدار به نسبت میزان عمومی کنونی را درک کنند.

افزایش میزان نظارت پلیس در نقاط پرتردد، به‌ویژه در مکان‌های برگزاری مراسم یا نقاط پرترافیک، تشدید بازرسی‌ها و دقت بیشتر روی اشیایی که ممکن است قابلیت انتقال مواد انفجاری داشته باشند، از مواردی است که پلیس وین در بیانیه خود بر آن تأکید کرده است.

XS
SM
MD
LG