لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۹

طوفان شدید در تهران؛ لغو چندساعته پروازهای مهرآباد و مصدوم شدن شماری از شهروندان


وقوع طوفانی با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر در تهران در عصر روز دوشنبه چهارم اردیبهشت، باعث لغو چند ساعته پروازهای فرودگاه مهرآباد و مصدوم شدن تعدادی از شهروندان شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عصر روز دوشنبه طوفانی با سرعت بین ۷۲ تا ۱۰۰ کیلومتر در غرب استان تهران وزیدن گرفت و به گفته کارشناسان هواشناسی، تا پایان روز از این استان خارج خواهد شد.

در این زمینه علی رستمی، مدیرکل فرودگاه مهرآباد، از لغو همه پروازهای این فرودگاه به دلیل وقوع طوفان، و گرد و غبار خبر داد.

آقای رستمی پیش‌بینی کرد که این پروازها ساعاتی بعد از سر گرفته خواهد شد، و ساعتی بعد خبرگزاری‌ها از سر گیری عملیات پروازی در این فرودگاه را تأیید کردند.

خبرگزاری‌های ایران همچنین بر اساس مشاهدات، از مصدوم شدن چند از شهروندان به دلیل اصابت اشیای سنگین نظیر سنگِ نمای ساختمان‌ها، آنتن ماهواره و میله‌های داربست ساختمان‌های نیمه‌تمام خبر داده‌اند.

در این زمینه حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران، خبر داد که به دلیل شکسته شدن و سقوط درختان بر روی عابران در پارک شهر پنج نفر راهی بیمارستان شده‌اند.

همچنین خبرگزاری ایرنا نیز خبر داد که در شهرهای استان البرز هفت نفر بر اثر وقوع طوفان مصدوم شده‌اند.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران، نیز از وقوع ۶۰ حادثه در پی طوفان روز دوشنبه خبر داد.

به گفته آقای ملکی، این حوادث شامل سقوط یا احتمال سقوط داربست، طاق نصرت، سنگِ نما، و اجسام سنگین، و پارگی کابل برق و درخت بوده است.

در مورد این حادثه، احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی، گفت که «سامانه وزش باد شدید که باعث ایجاد طوفان تندری» شده، بعد از گذر از قزوین و البرز به تهران رسیده است.

پیش از این در خرداد ۹۳ وقوع طوفان در تهران، با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر پنج کشته بر جای گذاشت. در آن زمان سازمان هوا‌شناسی ایران در گزارشی به مجلس اعلام کرد که به دلیل پارازیت‌ها نتوانسته این طوفان را پیش‌بینی کند.

اکنون نیز خبرگزاری فارس خبر داده است که طوفان روز دوشنبه را حتی سازمان هواشناسی هم پیش‌بینی نکرده بود و مردم غافلگیر شدند.

با این حال احمد صادقی، رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران، گفت که با توجه به اعلام سازمان هواشناسی، این ستاد آمادگی لازم [برای مواجهه با طوفان] را داشت.

سازمان هواشناسی از عصر روز دوشنبه تا روز چهارشنبه در استان‌های شمال و شمال غرب کشور، وزش شدید باد و بارش شدید باران پیش‌بینی کرده است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران نیز در اطلاعیه‌ای خواستار آمادگی جمعیت‌های هلال احمر در استان‌های آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، شمال لرستان، شمال زنجان، قزوین، مازندران، گلستان، شرق گیلان، البرز، تهران، سمنان و خراسان شمالی برای مواجهه با حوادث احتمالی شد.

XS
SM
MD
LG