لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۸

تهدید اعضای جامعه مدرسین به علنی کردن نامه انتقاد از روحانی


برخی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران را تهدید کرده‌اند اگر به نامه غیرعلنی چند ماه پیش آنها پاسخ ندهد متن نامه را علنی می‌کنند.

خبرگزاری تسنیم می‌نویسد، اواخر خرداد ماه امسال این تشکل سیاسی روحانی، در نامه‌ای به رئیس‌جمهور ایران نسبت به برخی رویکردهای فرهنگی دولت و نیز اظهارات و عملکرد حاشیه‌ساز برخی مقامات ارشد دولت یازدهم انتقاد کرد.

اکنون آیت‌الله محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به خبرگزاری تسنیم گفته است که تا این لحظه هیچ پاسخی از سوی حسن روحانی درباره نامه این تشکل دریافت نکرده‌اند، و حسن ممدوحی٬ عضو دیگر جامعه مدرسین چندی قبل به خبرگزاری فارس گفته «اگر حسن روحانی به نامه جامعه مدرسین توجه نکند، محتوای آن رسانه‌ای می‌شود».

لینک مستقیم


با وجود اینکه جزئیات نامه جامعه مدرسین به رئیس‌جمهور ایران نامعلوم است اما در طول ماه‌های گذشته محتوای سخنرانی‌های اعضای جامعه مدرسین نسبت به دیدگاه‌های حسن روحانی بخشی از نگاه آنها را روشن می‌کند.

چندی قبل آیت‌الله علی مؤمن از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به خبرگزاری تسنیم گفته بود که «هدف اصلی از این نامه تأکید بر پیروی بیشتر دولت از چارچوب‌های نظام جمهوری اسلامی بود، و اینکه جنبه‌های اسلامی و پیروی دولت از منویات و مطالبات ولی فقیه تقویت شود».

خبرگزاری‌های اصولگرا در ایران، از جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به عنوان اصلی‌ترین تشکل سیاسی نهاد روحانیت در کشور ایران یاد می‌کنند. دبیر این تشکل آیت‌الله محمد یزدی، رئیس سابق مجلس خبرگان است که در انتخابات اخیر مجلس خبرگان رهبری رأی مردم را برای ورود مجدد به این مجلس به دست نیاورد.

XS
SM
MD
LG