لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۲

انفجار در یک کتابفروشی در ارومیه یک کشته بر جای گذاشت


در پی انفجار در یک کتابفروشی در ارومیه، مرکز استان آذربایجان غربی، که به کشته شدن یک نفر انجامید، خبرگزاری‌ها از دستگیری عامل انفجار خبر داده‌اند و به نقل از دو مقام مسئول در این استان نوشته‌اند که علت این انفجار اختلافات شخصی بوده است.

خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا، روز پنجشنبه ۲۲ مرداد به نقل از فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی نوشت که عامل انفجار پس از دستگیری با اعتراف به این اقدام، علت آن را «تسویه حساب شخصی با مالک کتابفروشی» عنوان کرده است.

سرتیپ ناصر اصلانی به ایرنا گفته است که در این حادثه علاوه بر مالک کتابفروشی که پس از انفجار نارنجک دستی جان خود را از دست داده، چهار نفر دیگر زخمی شده‌اند، که سه نفر از آنها جزو بستگان مالک کتابفروشی و یک نفر دیگر هم از شهروندان ارومیه‌ای بودند.

این انفجار حوالی ظهر روز پنجشنبه در خیابان باکری ارومیه رخ داده و به گفته فرمانده انتظامی آذربایجان غربی، مظنون این انفجار مدت کوتاهی پس از حضور مأموران انتظامی شناسایی و بازداشت شده است.

این مقام انتظامی افزوده است که فرد دستگیر شده «اختلاف ملکی خود در خصوص سرقفلی کتابفروشی» را انگیزه اصلی خود در انتقام از مالک مغازه و مقتول حادثه عنوان کرده، و تحقیقات برای روشن شدن ابعاد ماجرا ادامه دارد.

فرمانده ارومیه هم با تأیید دستگیری عامل انفجار، خصومت شخصی و مسائل خانوادگی را عامل احتمالی این اقدام اعلام کرده است.

عباس حسن‌خانی به خبرگزاری تسنیم گفته است که بیش از این نیز بین عامل انفجار و فرد کشته‌شده درگیری روی داده بود.

او همچنین افزوده است که مصدومین و زخمی‌های حادثه، به بیمارستان منتقل شده‌اند و «حال عمومی همه آنها رضایت‌بخش است».

XS
SM
MD
LG