لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۵۰

نمایش فرصت‌ها و ظرفیت‌های اقتصاد ایران به صندوق بین المللی پول


هیئتی از صندوق بین‌المللی پول٬ روز یکشنبه وارد تهران شد. به گزارش ایرنا خبرگزاری رسمی ایران٬ معاون اول مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول‌ در صدر هیئتی از کارشناسان و متخصصان این نهاد برای دیدار با مقام‌های بلندپایه کشور و تبادل نظر درباره مسایل اقتصادی، وارد تهران شد.

هیئت اعزامی صندوق بین‌المللی پول به ریاست «دیوید لیپتون» معاون اول این صندوق، با برخی مقام‌های عالی کشور از جمله رئیس‌دفتر ریاست جمهوری، ‌رئیس‌کل بانک مرکزی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و ‌وزیر نفت دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:05:01 0:00
لینک مستقیم

پیش از این علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصاد و دارایی جمهوری اسلامی، در نشست رونمایی از سیاست‌های جدید اقتصادی دولت که روز شنبه ۲۵ مهر در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، مسئله تنگنای اعتباری را به عنوان یکی از مشکلات اقتصاد ایران مطرح کرده بود.

قرار است دیوید لیپتون معاون اول مدیرعامل صندوق بین المللی پول‌ سه‌شنبه این هفته با حضور در بانک مرکزی به سخنرانی در جمع اقتصاددانان کشور با موضوع «ایران در مسیر دستیابی به جایگاه مناسب خود در اقتصاد جهانی» بپردازد.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده، وی همچنین در مدت حضور در تهران با برخی کارشناسان اقتصادی، بانکداران و صاحبان کسب و کار بخش خصوصی نیز دیدار می کند.

خبرگزاری ایرنا می‌نویسد سفر سه روزه هیات اعزامی صندوق بین‌المللی پول به ایران، فرصت مناسبی برای شناساندن فرصت‌ها و ظرفیت‌های اقتصاد کشور برای پیوند مجدد با اقتصاد جهانی و اعتمادسازی برای تجارت بین‌المللی خواهد بود.

حسن منصور٬ اقتصاددان ساکن لندن معتقد است هرچند سفر هیئت صندوق بین‌المللی پول به ایران را باید مثبت تلقی کرد ولی از لحاظ روابط ایران با بانک‌های جهان٬ توصیه‌های این صندوق نمی‌تواند الزاماً از تاثیر چندانی برخوردار باشد.

پیش از این ولی‌الله سیف، رئیس بانک مرکزی ایران، که فروردین‌ماه گذشته برای شرکت در اجلاس بهاره بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در رأس هیئتی متشکل از معاونت‌های ارزی و اقتصادی این بانک به آمریکا رفته بود ضمن شرکت در شورای روابط خارجی آمریکا موانع و مشکلاتی را شرح داد که در زمینه تجارت خارجی و سرمایه گذاری در ایران وجود دارد.

صندوق بین‌المللی پول بر اجرای سامانه پولی بین‌المللی نظارت دارد. این صندوق یکی از معتبرترین منابع ارزیابی و پیش‌بینی وضعیت اقتصادی جهان محسوب می‌شود.

XS
SM
MD
LG