لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۲

سیاست داخلی و خارجی؛ موضوع داغ‌ترین مناظره نامزدهای هشت‌گانه

سومین مناظره هشت نامزد تأیید صلاحیت‌شده برای انتخابات ریاست‌جمهوری خرداد ۹۲، روز جمعه ۱۷ خرداد با محوریت سیاست داخلی و خارجی برگزار شد و رادیو فردا در زمان برگزاری این مناظره مهم‌ترین محورهای آن را به طور همزمان پوشش داد.

۱۹:۵۰ ۱۷.۳.۱۳۹۲
سوال: به نظر شما اختلاف بین قوا شخصی‌ است، یا ساختاری و یا حقوقی؟ تا چه اندازه به وحدت قوا پایبندید و تبعیت از قانون در هر شرایطی را بر خود فرض می‌دانید؟
۱۹:۴۹ ۱۷.۳.۱۳۹۲
غلامعلی حداد عادل: این حرف صحیح است... باید امروز هم با این رویکرد جلو برویم... امروز هم اگر به نیروی ملت ایران متکی باشیم و سعی کنیم با نشان دادن یک الگوی اسلامی تقوا و تدبیر از مدیریت، مردم را پشت سر نظام حفظ کنیم، باز هم صحت این گفته ثابت خواهد شد... ما باید قول و فعلمان یکی باشد... مردم اگر بدانند دولتمردان صادقند و الگوی اسلامی هستند، کم نمی‌آورند.
۱۹:۴۸ ۱۷.۳.۱۳۹۲
سوال: خمینی گفت «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند». این جمله امروز در باور شما چگونه است؟
۱۹:۴۷ ۱۷.۳.۱۳۹۲
حسن روحانی: نقد برای تبیین و رفع ایراد و اشکال است... با نقد، نوعی ارزیابی صورت می‌گیرد و ما در سیکل تصحیح امور قرار می‌گیریم... پیدا کردن اشکال و ارائه راه حل یعنی نقد سازنده ... سیاه‌نمایی یعنی وقتی نقص کوچکی را بزرگ جلوه دهیم.
۱۹:۴۴ ۱۷.۳.۱۳۹۲
سوال: از نظر شما مرز بین سیاه‌نمایی و نقد چیست؟
۱۹:۴۴ ۱۷.۳.۱۳۹۲
محمدرضا عارف: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود... ما باید از طریق دیپلماسی، سطح روابطمان را در دنیا بالا ببریم و از طریق سفرا، پیام فرهنگی خود را به گوش جهانیان برسانیم... از طریق تسهیلات گردشگری باید نخبگان کشورهای دیگر را به ایران بیاوریم... از طریق دیپلماسی فرهنگی، ورزش و هنر می‌توانیم پیام صلحمان را منتقل کنیم.
۱۹:۴۲ ۱۷.۳.۱۳۹۲
سوال: برنامه عملی دولت شما برای مقابله با ایران هراسی و اسلام هراسی که توسط نظام سلطه القا می‌شود، چیست؟
۱۹:۴۱ ۱۷.۳.۱۳۹۲
محمد غرضی: قبل از هسته‌ای هم تحریم‌ها وجود داشته... این بازی‌های سیاسی بر مواضع سیاسی ما اثری ندارد.
۱۹:۳۹ ۱۷.۳.۱۳۹۲
سوال: اگر تحریم‌ها به خاطر برنامه هسته‌ای کشورمان است، تحریم‌های اعمال شده قبل از چالش هسته‌ای چگونه قابل توضیح است؟
۱۹:۳۹ ۱۷.۳.۱۳۹۲
محسن رضایی: ما مسئله سوریه را جدی می‌گیریم... از طریق سوریه می‌خواهند به بیداری اسلامی ضربه بزنند... اکنون پای ما به سواحل مدیترانه رسیده است... ما باید از لحاظ فرهنگی و اقتصادی نیز بیداری اسلامی را پیش ببریم.

بیشتر

XS
SM
MD
LG