لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۷

سیاست داخلی و خارجی؛ موضوع داغ‌ترین مناظره نامزدهای هشت‌گانه

سومین مناظره هشت نامزد تأیید صلاحیت‌شده برای انتخابات ریاست‌جمهوری خرداد ۹۲، روز جمعه ۱۷ خرداد با محوریت سیاست داخلی و خارجی برگزار شد و رادیو فردا در زمان برگزاری این مناظره مهم‌ترین محورهای آن را به طور همزمان پوشش داد.

۱۶:۲۵ ۱۷.۳.۱۳۹۲
محسن رضایی: امروز در کشور، افراد سر جای خود نیستند. ما افراد را سر جای خود قرار خواهیم داد... ما در دولت فراگیر خود از افراد کارآمد و معتقد به نظام استفاده خواهیم کرد... نهاد آزادی را بر اساس مقررات، قوانین، رویه‌ها و آموزش در کشور مستقر خواهیم کرد... دعوا و کشمکش باید به پایان برسد... مدیریت جناحی کارش تمام شده است، ما باید دولت فراگیر داشته باشیم... در سیاست خارجی از استراتژی قیچی استفاده می‌کنم؛ یک لبه این قیچی کارآمدی اقتصادی و مدیریت قدرتمند کشور است و دوم بسیج قویترین دیپلمات‌های ایران برای برداشتن تحریم‌ها از سر راه است ... باید به پرونده هسته‌ای خاتمه بدهیم.
۱۶:۲۶ ۱۷.۳.۱۳۹۲
محمدباقر قالیباف به قید قرعه پشت تریبون قرار گرفت.
۱۶:۲۹ ۱۷.۳.۱۳۹۲
قالیباف: سیاست خارجی باید منافع، امنیت و هویت ملی ما را تضمین کند...دستگاه دیپلماسی ما خارج از سند چشم‌انداز حرکت کند... حوزه دیپلماسی ما در سالیان گذشته نتوانسته است در تحقق اهداف سیاست خارجی موفق باشد... ما نیازمند یک تغییر در رویکردهای مدیریتی برای اداره جامعه هستیم که یک بخش این تغییر رویکرد متوجه سیاست خارجی است.
۱۶:۳۰ ۱۷.۳.۱۳۹۲
قالیباف: برای حوزه دیپلماسی پنج محور جدی داریم: تحقق در انسجام داخلی، دیپلماسی فعال منطقه گرایی، فعال کردن دیپلماسی اقتصادی، دیپلماسی عمومی و راهبرد مقاومت مقتدرانه و یک رقابت هوشمندانه در سطح بین‌المللی.
۱۶:۳۲ ۱۷.۳.۱۳۹۲
عارف: یکی از مشکلات امروز ما بخشی‌نگری است و مدیران سعی می‌کنند تنها مشکلات بخش خود را حل کنند... ریاست جمهوری یک مدیریت فرابخشی می‌خواهد، آیا قادر به دنبال کردن چنین مدیریتی هستید؟
۱۶:۳۴ ۱۷.۳.۱۳۹۲
غرضی: سیاست خارجی انعکاس استعداد داخلی است... تغییر سیاست خارجی بدون تنظیم استعدادهای داخلی با این تغییرات، عملی نیست.
۱۶:۳۶ ۱۷.۳.۱۳۹۲
ولایتی: در حوزه سیاست خارجی، مهمترین مطلب تربیت نیروی کارآمد است... زمانی که من به وزارت خارجه رفتم ۹ سفیر خارجی داشتیم و در پایان دوره من در این وزارتخانه، تعداد سفرا به ۱۳۶ تن رسید... باید بر تریبت کارشناس آگاه به صحنه بین‌المللی تأکید کرد.
۱۶:۳۹ ۱۷.۳.۱۳۹۲
روحانی: سیاست خارجی در دولت سازندگی و در شرایط بعد از جنگ تحول بزرگی در کشور ایجاد کرد... در دوره ریاست خاتمی کشور از بحران نجات پیدا کرد و در شرایطی که پس از یازده سپتامبر دو کشور مورد هجوم قرار گرفت، ایران با تدبیر و برنامه‌ریزی از این مسیر جدا شد. در آن دوران بالاترین بهره‌برداری از سیاست خارجی را داشتیم... سیاست خارجی در آن شانزده سال بسیار موفق بود.
۱۶:۴۰ ۱۷.۳.۱۳۹۲
حداد عادل: در خصوص اظهارات آقای عارف در مورد بازداشت افراد حامی وی در بازار، این اتفاق‌ها به اشتباه در تمام دوران اتفاق افتاده است... همین الان که به صدا و سیما می‌آمدیم، طرفداران آقای عارف، عکس‌های وی و آقای خاتمی را در دست داشتند و مشکلی پیش نیامد.
۱۶:۴۲ ۱۷.۳.۱۳۹۲
حداد عادل: آقای روحانی هم که به سیاست خارجی موفق آن ۱۶ سال اشاره می‌کنند، ما از ابتدای انقلاب در همه دولت‌ها در حوزه سیاست خارجی موفقیت‌هایی داشتیم.

بیشتر

XS
SM
MD
LG