لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۵۳

جزایری: مذاکره با دشمن قابل مقایسه با کار رزمندگان در جنگ نیست


پس از ناتمام ماندن سخنرانی محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت حسن روحانی در هویزه، سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح ایران در انتقاد از سخنان آقای نوبخت گفت که «هیچ کس حق ندارد» کار «رزمندگان» ایرانی در جنگ با عراق را با «نشستن دور میز مذاکره با دشمن مقایسه کند».

به گزارش خبرگزاری فارس، مسعود جزایری روز شنبه هفتم فروردین، تأکید کرد که کار تیم مذاکره اتمی ایران «اگر هم به نتیجه مناسب می‌رسید»، قابل مقایسه با کار نظامیان ایران در جنگ با عراق و «مدافعان امروز حرم نیست».

به گفته آقای جزایری، نیروهای نظامی ایران در جنگ با عراق « تمامیت ارضی کشور، نظام و انقلاب را از چنگال دشمنان و در رأس آنها، آمریکا حفظ کردند و این کار بزرگ ... با نتایج هیچ مذاکره سیاسی قابل اندازه‌گیری نخواهد بود».

پیش از سخنان این مقام نظامی، سخنرانی محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت حسن روحانی، در جمع بازدیدکنندگان از مناطق به جای مانده از جنگ ایران و عراق، در هویزه در استان خوزستان، به دلیل شعار دادن پیاپی تعدادی از حاضران نیمه تمام مانده بود.

آقای نوبخت دراین سخنرانی گفته بود که «پاره کردن زنجیره‌های تحریم همانند احساسی است که در پیشروی در عملیات در دوران دوران دفاع مقدس وجود داشت».

به گزارش خبرگزاری فارس و تعدادی از وب‌سایت‌های خبری، پس از این سخنان آقای نوبخت مبنی بر مقایسه برداشته شدن تحریم‌ها با عملیات‌های نیروهای نظامی ایران در جنگ با عراق، گروهی از حاضران شعارهایی چون «دولت تدبیر و امید، بصیرت، بصیرت» و «مرگ برآمریکا» سر داده‌اند.

سفرهای مربوط به بازدید از مناطق به جای مانده از جنگ ایران و عراق مشهور به «کارون‌های راهیان نور» با هماهنگی سازمان بسیج مستضعفین برگزار می‌شود.

براساس گزارش‌ها پیش از نیز سخنرانی تعدادی از شخصیت‌های سیاسی به دلیل اخلال «نیروهای بسیج» در آنها نیمه تمام مانده است.

از جمله روز دوشنبه ۱۶ آذر ۹۴ سخنرانی آذر منصوری و جهانبخش خانجانی، دو فعال اصلاح‌طلب، در دانشگاه شهید چمران اهواز پس از تجمع نیروهای بسیج دانشجویی و «حمله» آنان به آذر منصوری برگزار نشد.

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس، تلویحاً برخی از مهاجمان به خود در شهر شیراز در ۱۸ اسفند ۹۳، را وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معرفی کرده‌ و وکیل آقای مطهری نیز خبر داده که مرحله دوم دادگاه این حادثه «در دستور کار دادسرای نظامی» است.

XS
SM
MD
LG