لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۶

دستور «رسیدگی ویژه» به حادثه حمله مسلحانه به خودروی حامل یک نماینده مجلس


در تازه‌ترین گزارش‌ها در مورد حمله مسلحانه به خودروی حامل یک نماینده مجلس در استان کرمانشاه، دادستان کل کشور برای رسیدگی به این حادثه دستور ویژه صادر کرده، و مقام‌های وزارت کشور از نامشخص بودن هویت ضاربان می‌گویند.

خودروی حامل حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده اسلام‌آباد غرب در مجلس، روز یکشنبه ۲۰ تیرماه، در منطقه دالاهو هدف حمله مردان مسلح قرار گرفت و در جریان این حمله، گرچه به این نماینده آسیب عمده‌ای نرسید، اما دو تن از همراسان او، از جمله راننده خودرو جان خود را از دست دادند، و دو تن دیگر از جمله فرماندار اسلام‌آباد غرب مجروح شدند.

در این زمینه دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه، یکشنبه‌شب به خبرگزاری تسنیم گفت که دادستان کل کشور بلافاصله دستور رسیدگی ویژه به موضوع صادر کرده اما «تاکنون کسی در این رابطه دستگیر نشده است».

این مقام قضایی در عین حال خبر داد که از خودروی حامل ضاربان «اطلاعاتی به دست آمده که در حال بررسی است».

او پیشتر خبر داده بود که ضاربان، «پس از وقوع حادثه، خودروی خود را به آتش کشیده‌ و به سمت کوه‌های محل که در نزدیکی مرز قرار دارد، متواری شده‌اند».

از سوی دیگر در حالی که برخی نمایندگان مجلس از احتمال ارتباط این حمله با گروه پژاک خبر داده‌اند، سخنگوی وزارت کشور اعلام کرده است که «هویت ضاربان هنوز مشخص نیست» اما «نیروهای امنیتی و انتظامی منطقه برای دستگیری ضاربین در تلاشند».

این اظهار نظر در گفت‌وگوی معاون سیاسی وزارت کشور با خبرگزاری‌ها هم تکرار شده است.

دو مقام محلی در استان کرمانشاه نیز موضع‌گیری مشابهی در مورد هویت ضاربان این حادثه داشته‌اند.

محمدرضا آمویی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کرمانشاه در ساعات پایانی یکشنبه‌شب به خبرگزاری تسنیم گفته است که «تاکنون هیچ گروه و گروهکی که به نوعی با نظام ضدیت دارد، مسئولیت این حادثه تروریستی را به عهده نگرفته است».

او در عین حال از شهروندان این استان خواسته است که با نیروهای انتظامی و امنیتی همکاری و «از دامن زدن به شایعات در شبکه‌های اجتماعی و مجازی پرهیز کنند».

یوسف شاه‌حسینی، معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه، هم با بیان اینکه امنیت کامل در منطقه حاکم است، گفته است که «اقدامات لازم برای شناسایی و دستگیری ضاربان حادثه در حال انجام است».

پیش از این علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفته بود که «اخیراً نیروهای ضد انقلاب درگیری‌هایی با نیروهای سپاه داشته‌اند که به نظر می‌رسد حادثه ترور نماینده مجلس نیز کار عوامل گروهک‌های ضدانقلاب خارجی است که به داخل نفوذ کرده و این ترور حساب شده را انجام داده اند».

آقای بروجردی مدعی شده که «طبق اطلاعات به دست رسیده، شخص آقای فلاحت‌پیشه یکی از اهداف تروریست‌ها بوده که البته جان سالم به در برده است».

او ادامه داده: «ظاهراً تروریست‌ها خودروی نماینده اسلام‌آباد غرب را تحت نظر داشته و آن را مورد هدف قرار داده‌اند اما بعد از اینکه متوجه شدند آقای فلاحت‌پیشه در خودروی دیگری است آن را نیز مورد اصابت رگبار مسلسل‌های خود قرار دادند».

استان‌های غربی ایران در یک سال گذشته شاهد تشدید درگیری نیروهای امنیتی ایران با گروه پژاک و دیگر گروه های مسلح مخالف جمهوری اسلامی بوده‌است.

نهم شهریور ماه ۹۴ بهمن ریحانی، فرمانده سپاه «نبی اکرم» استان کرمانشاه از کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای به گفته او «ضد انقلاب» در عملیات نیروهای سپاه پاسداران برای «پاک‌سازی» برخی از مناطق مرزی این استان خبر داده بود.

در هفته‌های گذشته نیز استان‌های کردستان و آذربایجان غربی شاهد درگیری بین نیروهای حزب دموکرات کردستان ایران و نیروهای سپاه پاسداران بوده که دراین درگیری‌ها ده‌ها نفر کشته شده‌اند.

XS
SM
MD
LG