لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۵۸
رضا یزدانی در نخستین مسابقه خود در رقابت‌های بوداپست
رضا یزدانی در نخستین مسابقه خود در رقابت‌های بوداپست

برق طلا در اردوی کشتی ایران در نخستین روز رقابت‌های بوداپست

رقابت‌های کشتی قهرمانی مردان و زنان جهان از روز دوشنبه در مجارستان آغاز شده است. رادیوفردا می‌کوشد تا مهم‌ترین رخدادهای این دوره از مسابقات را به صورت لحظه به لحظه از بوداپست پوشش دهد.

۲۰:۵۱ ۲۵.۶.۱۳۹۲
تنها پیروزی تقوی مقابل برنت مت کالف از آمریکا رقم خورد
تنها پیروزی تقوی مقابل برنت مت کالف از آمریکا رقم خورد
۲۰:۵۱ ۲۵.۶.۱۳۹۲
در روز نخست، ایران و روسیه صدرنشین مسابقات هستند. فینالیست‌های سه وزن اول و وضعیت رقابت تیم‌ها برای احراز عنوان قهرمانی به شرح زیر است.
55 کیلو: حسن رحیمی (ایران) _ آمیت کومار (هندوستان)
66 کیلو: لیوان لوپز آزکویی (کوبا) _ دیوید صفریان (ارمنستان)
96 کیلو: رضا یزدانی (ایران) _ ختاگ گازیموف (آذربایجان)
ایران در بهترین حالت، دو طلا و 20 امتیاز خواهد گرفت. روسیه هیچ نماینده‌ای در فینال ندارد اما چون سه نماینده به دیدارهای رده‌بندی فرستاده، اگر هر سه نفر به مدال برنز برسند، این تیم 24 امتیازی خواهد شد. حذف زودهنگام تقوی ضربه محکمی به حرکت تیم ایران در راه کسب عنوان قهرمانی زد.
۲۰:۵۰ ۲۵.۶.۱۳۹۲
حسن رحیمی؛ کشتی‌گیر ایرانی راه‌یافته به فینال رقابت‌ها
حسن رحیمی؛ کشتی‌گیر ایرانی راه‌یافته به فینال رقابت‌ها
۲۰:۲۹ ۲۵.۶.۱۳۹۲
قطع اینترنت در ورزشگاه، فعالیت بیش از 100 خبرنگار از رسانه‌های نوشتاری و شبکه‌های تلویزیونی سراسر جهان را با اخلال مواجه کرده. مقامات میزبان می‌گویند انتظار چنین استقبالی از جانب نمایندگان رسانه‌ها را نداشتند اما خبرنگاران مجارستانی می‌گویند پیش از این در مسابقات جودو نیز همین اتفاق در این ورزشگاه رخ داد.
این مشکل، باعث شده گروه اعزامی از شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران هم از ارسال تصاویر پیروزی‌های کشتی‌گیران ایرانی باز بمانند. شکایت خبرنگاران مختلف از جمله گروه پرتعداد اعزامی از ژاپن به مقامات عالیرتبه فیلا نیز فایده‌بخش نبوده.
با آغاز مراسم افتتاحیه، خبرنگاران از داخل ورزشگاه به سمت سالن کنفرانس دویدند تا از آنجا به ارسال خبر بپردازند.
۲۰:۱۶ ۲۵.۶.۱۳۹۲
با ناکامی کشتی‌گیر اهل بلاروس در راهیابی به فینال، پرونده مهدی تقوی در این دوره از مسابقات بسته شد. تنها پیروزی تقوی در این رقابت‌ها مقابل برنت مت کالف آمریکایی رقم خورد. جردن باروز ستاره 74 کیلوگرم کشتی جهان پس از شکست مت کالف از تقوی، سالن را ترک کرد.
تقوی با نتیجه 3-2 به الکساندر کونتویف از بلاروس باخت. رسول خادم وقتی دید تقوی در زیرگیری ناموفق است، بارها فریاد زد: «با سر برو، توی فشار جا می‌مونه» اما مهدی رمقی برای هجوم‌های بی محابای همیشگی‌اش نداشت.
کونتویف اگر راهی فینال می‌شد، تقوی شانس مدال برنز را داشت، اما او به نماینده گرجستان باخت تا تقوی که دارنده دو مدال طلای جهانی در سال‌های فرد است، در سومین تلاش خود برای قهرمانی در سال‌های فرد با ناکامی مواجه شود.
۲۰:۰۱ ۲۵.۶.۱۳۹۲
با راهیابی رضا یزدانی به فینال، نمایندگان ایران در دو وزن از سه وزن روز نخست، برای کسب مدال طلا مبارزه خواهند کرد. یزدانی با تشویق‌های تماشاگران پرتعداد ایرانی که در دو ضلع متفاوت از سالن تجمع کرده‌اند، ابتدا ایوان یانیکوفسکی از بلاروس را مغلوب کرد. مدافع عنوان قهرمانی در گام بعدی مقابل مانجوت ساندهو از کانادا به پیروزی رسید. داتو کراشویلی از گرجستان هم 8-2 به یزدانی باخت.
در نیمه نهایی، یزدانی با پاولو اولینیک از اوکراین سرشاخ شد. وقتی کشتی‌گیر اوکراینی برای پرهیز از خاک شدن، به حالت چهار دست و پا روی تشک قرار گرفت و مقاومت کرد، یزدانی فن سالتو بارانداز را در فرم کشتی فرنگی اجرا کرد و سالن را به وجد آورد. او این مسابقه را 8-1 که به منزله پیروزی ضربه فنی است به پایان رساند تا راهی فینال شود.
نماینده ایران برای کسب مدال طلا با ختاگ گازیموف از جمهوری آذربایجان مبارزه خواهد کرد. این ورزشکار در نیمه نهایی بر رقیب روسی چیره شد که خبر خوبی برای اردوی ایران بود.
۱۹:۵۳ ۲۵.۶.۱۳۹۲
حسن رحیمی در 55 کیلو راهی مسابقه نهایی شد تا رو در روی آمیت کومار از هندوستان قرار بگیرد.
رحیمی پس از برتری مقابل نمایندگان قزاقستان و کره جنوبی، در مرحله یک چهارم نهایی از سد حریف قرقیزستانی گذشت. اوج کار رحیمی در نیمه نهایی بود که نریمان اسرافیلوف از روسیه را با نتیجه 9-0 که به منزله شکست ضربه فنی است، از پیش رو برداشت و به فینال رسید.
اسرافیلوف در یک چهارم نهایی توانسته بود در یکی از پرامتیارترین و در عین حال جنجالی‌ترین کشتی‌های این دوره از مسابقات با نتیجه 19-15 بر حریف گرجستانی غلبه کند.
قضاوت این مسابقه با اعتراض مکرر مربیان هر دو تیم مواجه بود. قاسم قصابیان داور ایرانی مقیم آلمان به رادیوفردا گفت که چند امتیاز کشتی‌گیر گرجستان نادیده گرفته شده. خود این کشتی‌گیر نیز بر همین باور بود، او پس از مسابقه، دقایقی طولانی کنار تشک نشست و گریست. سپس با ناراحتی به میندوراشویلی مربی تیمش گفت شما از حق من دفاع نکردید.
۱۷:۵۶ ۲۵.۶.۱۳۹۲
مهدی تقوی موفق شد 5-2 مت کالف آمریکایی را شکست دهد اما در گام بعدی 3-2 مغلوب الکساند کونتویف از بلاروس شد تا اولین شکست ایران رقم بخورد. مربیان بلاروس پس از آنکه نماینده این کشور بر دارنده دو مدال طلای جهانی غلبه کرد، شادمانی فراوانی در کنار تشک بروز دادند. تقوی که به خاطر درگذشت مادرش سوگوار است، با روحیه‌ای متزلزل به روی تشک آمد و از آمادگی آرمانی‌اش فاصله داشت. او حالا باید منتظر فینالیست شدن کونتویف بماند. در غیر این صورت از دور مسابقات حذف خواهد شد.
اما در 96 کیلو رضا یزدانی در برابر مانجوت ساندهو از کانادا فقط به دو دقیقه زمان نیاز داشت تا 7-0 پیروز شود.
۱۷:۰۰ ۲۵.۶.۱۳۹۲
تصاویر اختصاصی رادیو فردا از نخستین مسابقه رضا یزدانی در رقابت‌های جهانی بوداپست

۱۶:۵۰ ۲۵.۶.۱۳۹۲
حسن رحیمی در دور اول موفق شد رسول کالی‌یف از قزاقستان را ضربه فنی کند تا آغازی مقتدرانه داشته باشد. نریمان اسرافیلوف از روسیه و از دیگر مدعیان قهرمانی هم توانست در مسابقه‌ای پرحاشیه بر نماینده کره شمالی غلبه کند. قضاوت این مسابقه با اعتراض تیم کره شالی همراه بود و آنها معتقد بودند کشتی‌گیر روسی ضربه فنی شده. پس از تیم مجارستان، تیم‌های کره شمالی و ایران، پرتماشاگرترین تیم‌های حاضر در ورزشگاه لاسلو پاپ هستند.

بیشتر

XS
SM
MD
LG