لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۴

خبرها و حاشیه‌های چهارمین روز از رقابت‌های جهانی کشتی

رقابت‌های کشتی قهرمانی مردان و زنان جهان در چهارمین روز خود ادامه دارد و امروز کشتی‌گیران زن به رقابت می‌پردازند. رادیوفردا می‌کوشد تا مهم‌ترین رخدادهای این دوره از مسابقات را به صورت لحظه به لحظه از بوداپست پوشش دهد. همراه این گزارش لحظه به لحظه از وب سایت رادیو فردا باشید.

۱۶:۰۹ ۲۸.۶.۱۳۹۲
این تصویر آخرین تیمی است که خارج از ایران، قهرمان کشتی آزاد جهان شده بود. تیمی که سال ۱۹۶۵ در منچستر، جام قهرمانی را از پرنس چارلز دریافت کرد.
نفر اول ایستاده از راست، مرحوم پروفسور امیر حمیدی است که آن موقع داور بود. نفر سوم منصور مهدی‌زاده است و منوچهر قره‌گوزلو رییس سازمان تربیت بدنی، دستش را دور گردن او انداخته. مهدی‌زاده در ۸۷ کیلو طلا گرفت. سیدمحمد خادم رییس فدراسیون کشتی با کت روشن و بدون کراوات ایستاده، بقیه هم به ترتیب احمد رضایی، محمدعلی فرخیان نایب قهرمان ۵۷ کیلو و مرحوم نبی سروری سرمربی تیم.
ردیف نشسته از راست: محمدعلی صنعتکاران نایب قهرمان ۷۸ کیلو، محمدابراهیم سیف‌پور قهرمان ۶۳ کیلو، علی‌اکبر حیدری نفر چهارم ۵۲ کیلو، عبدالله موحد قهرمان ۷۰ کیلو و مرحوم سیاوش تیموریان.
۱۵:۵۵ ۲۸.۶.۱۳۹۲
محمود اسماعیل‌پور هم مربی تیم ملی است و هم پدر مسعود اسماعیل‌پور که در 60 کیلو به مدال برنز رسید. او در این تیم چهار شاگرد دارد. پسرش در 60 کیلو، عزت‌الله اکبری در 74، رضا یزدانی در 96 و کمیل قاسمی در 120 کیلوگرم.
از محمود اسماعیل‌پور که در شهرستان جویبار استان مازندران فعالیت می‌کند، به عنوان سازنده‌ترین مربی کشتی آزاد جهان یاد می‌شود. او می‌گوید سال 2002 هم در 74 کیلو شاگردم مهدی حاجی‌زاده توانست ایران را به مقام قهرمانی جهان برساند. این بار هم یکی دیگر از شاگردانم با صعود به فینال در همین وزن، جام قهرمانی را برایمان کسب کرد.
۱۵:۵۱ ۲۸.۶.۱۳۹۲
حمید سوریان با تمجید از عملکرد حسن رحیمی قهرمان 55 کیلوگرم کشتی آزاد جهان گفت: او در فینال فکورانه کشتی گرفت. می‌توانست با اختلاف بیشتری پیروز شود اما ترجیح داد به جای مبارزه نمایشی با حریف هندوستانی، امنیت مدال طلای خود را حفظ کند و از شلوغ کردن جریان مسابقه خودداری کرد.
۱۵:۴۹ ۲۸.۶.۱۳۹۲
امروز فقط مسابقات کشتی زنان برگزار می‌شود و ایران نماینده‌ای ندارد. اما محمد فقیری در وزن اول کشتی فرنگی برای شناخت حریفانش به روی باسکول وزن‌کشی خواهد رفت. فردا او تنها نماینده ایران در مسابقات است.
فقیری در ترکیب تیم ملی ایران جایگزین حمید سوریان شده که با شش مدال طلای جهانی و المپیک، امسال در تیم ملی حضور ندارد اما برای تماشای مسابقات به بوداپست آمده.
XS
SM
MD
LG