لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۳

پوشش همزمان مراسم تحلیف حسن روحانی در مجلس ایران

مراسم تحلیف حسن روحانی به عنوان هفتمین رئیس‌جمهور ایران، از ساعتی پیش در مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است. رادیو فردا می‌کوشد مهم‌ترین نکات، حاشیه‌ها و تحلیل‌های مرتبط با این مراسم را به طور همزمان با مخاطبان خود در میان بگذارد.

از میان حلقه مدیران دولت محمود احمدی‌نژاد، تاکنون محمدرضا رحیمی، معاون اول دولت دهم در مراسم تحلیف حضور یافته است.
خانه ملت، خبرگزاری وابسته به مجلس شورای اسلامی که به صورت لحظه به لحظه وقایع مربوط به مراسم تحلیف را پوشش می‌دهد از حضور خاویر سولانا، مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در صحن علنی مجلس خبر داده است. گرچه هنوز تصویری از آقای سولانا مخابره نشده است.
آقای سولانا در زمان مذکرات هسته‌ای ایران با سه کشور اروپایی، دست کم در یک نشست حضور داشت اما پس از انتقال پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت، از سوی شش قدرت جهانی به عنوان مسئول هدایت مذاکرات برگزیده شد. او در دوره مسئولیت خود چندین دور با علی لاریجانی، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران در آن زمان، مذاکره داشت.
علی لاریجانی می‌گوید که مجلس از آقای روحانی انتظار دارد که پایبندی به قانون محور فعالیت قوه مجریه باشد، (۲) توسعه کشور بر پایه تئوری‌های علمی باشد و نه تصمیمات عجولانه، و برای حل مشکلات اقتصادی بر توان داخلی تکیه شود.
آقای لاریجانی ضمن تشکر از خدمات دولت‌های نهم و دهم، وعده داد که مجلس شورای اسلامی با دولت جدید همراهی خواهد داشت.
هم اکنون صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، در حال سخنرانی در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور ایران است. آقای لاریجانی با ذکر بخش‌هایی از سوگند ریاست جمهوری به تشریح انتظارات از رئیس‌جمهور می‌پردازد.
با پایان گرفتن سخنان رئیس قوه قضائیه، رئیس مجلس از حسن روحانی برای ایراد سوگند ریاست‌جمهوری دعوت کرد.
با قرائت سوگند ریاست جمهوری، حسن روحانی سخنرانی خود را در مجلس شورای اسلامی آغاز کرد.
آقای روحانی در آغاز سخنرانی خود با یادآوری تعهد خود به پاسخگویی به مطالبات مردم، بر تشکیل دولت راست‌گویان، امانت‌داران و مردم‌داران تأکید کرد.
آقای روحانی تأکید کرد که در انتخابات خرداد ۹۲، مردم ایران از طریق صندوق‌های رأی خواسته‌های خود را به کرسی نشانده‌اند.
آقای روحانی گفت که در هفته‌های گذشته بر پیام صندوق‌های رأی تأمل کرده است و تأکید کرد که حتی کشانی که به او رأی نداده یا در انتخابات شرکت نکرده‌اند، شهروندان ایرانی هستند و دولتش خود را مکلف می‌داند که حقوق همه این شهروندان را دنبال کند.

بیشتر

XS
SM
MD
LG