لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۲

فرهنگ در دومین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری خرداد ۹۲

دومین مناظره هشت نامزد انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۹۲، روز چهارشنبه ۱۵ خرداد برگزار شد. رادیو فردا در طول برگزاری این مناظره مهم‌ترین نکات آن را به طور زنده با کاربران خود به اشتراک گذاشت.

۲۰:۲۷ ۱۵.۳.۱۳۹۲
سوال: مهمترین اقدام دولت شما برای ارتقاء جایگاه ایثارگران و گسترش فرهنگ جهاد و شهادت چه خواهد بود؟
۲۰:۲۶ ۱۵.۳.۱۳۹۲
غلامعلی حداد عادلی: مهمترین اقدام، معتقد کردن مردم به بحث حجاب و عفاف است... معتقدم پایه‌های حجاب باید با اعتقاد محکم شود... جامعه ما یک جامعه عفیفی است، درست است که بعضی اوقات خانم‌هایی را می‌بینیم که بد حجابند، اما زن ایرانی به دلیل اعتقاد اسلامی خود، حجاب را پذیرفته است... برای تأکید بر بحث حجاب و عفاف باید میان دستگاه‌های مختلف کشور اتحاد وجود داشته باشد.
۲۰:۲۳ ۱۵.۳.۱۳۹۲
سوال: مهمترین اقدام دولت شما برای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه چیست؟
۲۰:۲۳ ۱۵.۳.۱۳۹۲
محمدرضا عارف: مهمترین مسئله، بحث اشتغال و همچنین مسکن است... ما طرح مسکن ماندگار را در نظر داریم... همچنین بر ایجاد تسهیلات برای جوانان و حل مشکلات معیشتی آنان تأکید داریم... نرخ طلاق در کشور بالا است و باید با کارهای فرهنگی ثبات در زندگی مشترک را گسترش دهیم.
۲۰:۲۱ ۱۵.۳.۱۳۹۲
سوال: دولت شما در تسهیل ازدواج برای جوانان چه اقدامی خواهد کرد؟
۲۰:۲۱ ۱۵.۳.۱۳۹۲
علی‌اکبر ولایتی: اساس تربیت ورزش قهرمانی باید در دبستان‌ها پایه‌ریزی شود... استعدادیابی در مدارس نیز حائز اهمیت است... باید برای ورزشکاران یک بیمه کامل و جامع داشته باشیم که هیچ ورزشکاری دغدغه معاش نداشته باشد... ورزش نباید دولتی باشد، باید در اختیار مردم باشد... ریاست و مدیریت ورزش نباید سیاسی باشد و مسئولیت هر رشته ورزشی باید به دست اهل آن ورزش سپرده شود.
۲۰:۱۸ ۱۵.۳.۱۳۹۲
سوال: مهمترین اقدام عملی دولت شما برای شکوفایی ورزش چیست؟
۲۰:۱۸ ۱۵.۳.۱۳۹۲
حسن روحانی: مسئله حقوق شهروندی طبق قانون اساسی باید تدوین بشود... اساس این قانون این است که همه ایرانیان و تبعه‌های ایران از حقوق برابر شهروندی برخوردارند... مسئله حریم خصوصی نیز خیلی مهم است و ورود به حریم خصوصی ممنوع است.
۲۰:۱۵ ۱۵.۳.۱۳۹۲
سوال: دولت شما برای حفظ حقوق شهروندی و حریم خصوصی شهروندان چه تدابیر و برنامه‌هایی دارد؟
۲۰:۱۵ ۱۵.۳.۱۳۹۲
سعید جلیلی: باید در مورد نقش زن دیدگاه مبتنی بر اندیشه دینی و فرهنگی خود داشته باشیم... دیدگاه اشتباه نسبت به زن، بزرگترین تهدید برای خانواده است... بها دادن به خانواده ناشی از نگاهی اصیل و دینی و مترقی است... اگر ما احترام به زن و وظیفه اصلی وی را که نقش مادری است نادیده بگیریم، این بزرگترین تهدید است.

بیشتر

XS
SM
MD
LG