لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۳

ادعای پژاک درباره «کشته‌شدن دو پاسدار» در حمله به یک پایگاه انتظامی


محمد علی‌پور؛ نماینده ماکو در مجلس شورای اسلامی
محمد علی‌پور؛ نماینده ماکو در مجلس شورای اسلامی

در حالی که نماینده ماکو در مجلس ایران می‌گوید، «تیراندازی» نیروهای یک گروه به گفته او «تروریستی» به یک «پایگاه انتظامی» در این منطقه «هیچ تلفات جانی » نداشته، یک وب‌سایت نزدیک به گروه پژاک اعلام کرد که در این حمله «دو پاسدار» کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وابسته به مجلس شورای اسلامی، محمد علی‌‌پور، نماینده ماکو در مجلس، گفت که حمله یک گروه به گفته او «تروریستی» به «یکی از پایگاه‌های انتظامی جاده ماکو – شوط» در شامگاه سه‌شنبه، ۱۰ شهریور، «هیچ تلفات جانی» نداشته و «خسارت جزئی» به این پاسگاه وارد شده است.

آقای علی‌پور با اشاره به عملیات هفته گذشته نیروهای «انتظامی و امنیتی» جمهوری اسلامی در یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی علیه به گفته او «گروهک‌های تروریستی» افزود: «به نظر می‌‌رسد که این اقدام کور و نافرجام تروریستی در پاسخ به موفقیت‌های نیروی‌ها ما بوده است».

وی در عین حال احتمال مشارکت گروه پژاک (حزب حیات آزاد کردستان) در این حمله را «پایین» دانست.

گفته‌های آقای علی‌پور درحالی بیان شده است که وب‌سایت فرات‌نیوز، از سایت‌های نزدیک به گروه پژاک خبر داد که در حمله «یگان‌های مدافع شرق کردستان، ی.ر.ک» به یک پاسگاه مرزی در منطقه‌‌ای میان شهرستان ماکو و مرز ترکیه، «دو پاسدار» کشته شده‌اند.

این وب‌سایت به نقل از «یک منبع نزدیک» به گروه «ی.ر.ک» اعلام کرد که این حمله «در پاسخ به حملات نظامی» نیروهای جمهوری اسلامی و «اعدام زندانیان سیاسی کرد» به خصوص «بهروز آلخانی» انجام شده است.

بهروز آلخانی در مرداد ماه به همراه پنج تن دیگر و به اتهام همکاری با گروه «پژاک» اعدام شد.

در همین حال استان‌های غربی ایران در هفته‌های گذشته شاهد درگیری نیروهای امنیتی ایران با گروه پژاک بوده است.

هشتم مردادماه گزارش‌هایی درباره درگیری نیروهای سپاه پاسداران با نیروهای گروه پژاک در نزدیکی روستای «چم زرشک» از روستاهای «ثلاث و باباجانی» در استان کرمانشاه و کشته شدن تعدادی از نیروهای این گروه منتشر شده بود.

درهمین حال بهمن ریحانی، فرمانده سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه، روز دوشنبه، ۹ شهریور، از کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای به گفته او «ضد انقلاب» در عملیات روز یکشنبه نیروهای سپاه پاسداران برای «پاکسازی» برخی از مناطق مرزی این استان خبر داد.

پیش از آن معاون سپاه بیت‌المقدس استان کردستان خبر داده بود که پنج نفر از نیروهای بسیج شهرستان کامیاران در این استان، شامگاه سه‌‌شنبه ۲۰ مرداد، در «درگیری سختی» با نیروهای گروه پژاک کشته شده‌‌اند.

پیش از آن نیز علیرضا آشناگر، استانداری کردستان حمله افراد شاخه نظامی پژاک را به پاسگاهی در مریوان، تأیید کرده و در عین حال گفته بود که در این حمله «چند شلیک کور به سمت نگهبانی پاسگاه» شده و تلفانی نداشته ‌است.

با این حال گروه پژاک گفته‌ بود در این حمله تعدادی از مأموران ایرانی کشته شدند و افزوده بود که به تلافی حمله سپاه پاسداران به افراد این گروه و «نقض محرز آتش‌‌بس» به این حمله دست زده ‌است.

XS
SM
MD
LG