لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۸

مرگ ریحانه بهشتی قهرمان دوومیدانی به چند نفر زندگی بخشید


ریحانه بهشتی از ورزشکاران مدال آور، معلم آموزش و پرورش و مربی این رشته ورزشی که بر اثر سکته مغزی به بیمارستان فارابی مشهد منتقل شده بود، پس از عمل جراحی به هوش نیامد و چشم از جهان فروبست.

ریحانه ۲۷ ساله از ورزشکاران مطرح استان خراسان رضوی بود. او در مقطع ابتدایی منطقه رضویه مشهد به عنوان معلم ورزش فعالیت می‌کرد. پیکرش که قبلاً کارت خانواده اهدا کنندگان عضو را دریافت کرده بود، به بیمارستان منتصریه مشهد منتقل شد تا اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا شود.

فدراسیون دوومیدانی ایران اعلام کرده از ریحانه، دختری ۱۱ ماهه به یادگار مانده. همسرش نیز مانند او معلم ورزش است. برادر این بانوی ورزشکار در دوران جنگ ایران با عراق و عملیات کربلای پنج جان خود را از دست داده بود.

مادر ریحانه درباره اهدای اعضای بدن او به خبرگزاری فارس گفت: «این کاری است که دخترم قلباً راضی به انجامش بود. از حالا به بعد باید دخترش را بزرگ کنم و امیدوارم که او مثل مادرش مایه مباهات ما شود.»

وزارت ورزش و جوانان ایران و رئیس فدراسیون دوومیدانی ضمن صدور پیام تسلیت برای درگذشت ریحانه، از اقدام او در اعلام رضایت برای اهدای اعضای بدنش در صورت مرگ مغزی، تجلیل کرده‌اند.

فدراسیون دوومیدانی به نقل از خواهر ریحانه نوشته است: «جراحی برای پیوند اعضای بدن خواهرم که خود پیش از این داوطلبانه در راه نجات بیماران اهدا کرده بود انجام شد. با توجه به اینکه در وصیت خواهرم آمده بود تا تمام اعضایش اهدا شود، قلب، ریه‌ها، کبد کلیه، قرنیه‌ چشم‌ها و بخش‌های دیگری از اعضای بدنش برای نجات دادن بیماران نیازمند اهدا شد.»

در دو ماه‌ اخیر پس از بیت‌الله عباسپور قهرمان پرورش اندام جهان و هادی نوروزی کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس، ریحانه بهشتی سومین ورزشکار جوان ایرانی است که جان خود را از دست داده است.

XS
SM
MD
LG