لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۷

ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل درگذشت


وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه بدون ارائه جزئیات بیشتر خبر داد که ویتالی چورکین، نماینده دائم این کشور در سازمان ملل متحد، حین انجام وظیفه، درگذشته است.

بر پایه گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه روسیه به جزئیاتی در مورد وضعیت و دلایل مرگ آقای چورکین اشاره نکرده و با ابراز همدردی به بازماندگان او، یادآور شده که درگذشت آقای چورکین، یک روز پیش از تولد ۶۵ سالگی او روی داده است.

همزمان آسوشیتدپرس به نقل از ولادیمیر سافرنکوف، معاون سفیر دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که آقای چورکین روز دوشنبه، پس از احساس بیماری در دفترش به بیمارستان کلمبیا منتقل شده و در بیمارستان درگذشته است.

ساعتی بعد از اعلام خبر درگذشت آقای چورکین، نیکی هیلی، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل این دیپلمات روس را «همکاری مهربان» توسط کرد که با مهارت کشورش را در سازمان ملل نمایندگی کرده است.

خانم هیلی که نزدیک به یک ماه است نمایندگی آمریکا در سازمان ملل را برعهده دارد، یادآور شد که در همه زمینه‌ها با آقای چورکین موافق نبوده، اما او بدون تردید کشورش را با مهارت نمایندگی کرده است.

سامانتا پاور، نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل، هم در یک پیام توئیتری آقای چورکین را استاد دیپلماسی توصیف کرده است.

نمایندگان بریتانیا و فرانسه هم در واکنش به درگذشت آقای چورکین، از شخصیت و عملکرد او تمجید کرده‌اند.

آقای چورکین از سال ۲۰۰۶ برای بیش از یک دهه به عنوان سفیر دائم روسیه در سازمان ملل متحد خدمت کرده و پیش از آن بیشتر در نقش سخنگوی وزارت خارجه روسیه ایفای نقش کرده است.

XS
SM
MD
LG