لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۱۸

سعید مدنی برای گذراندن دوران تبعید به بندرعباس رفت


وب سایت ملی مذهبی، روز جمعه ۲۸ اسفند، با انتشار تصویری از سعید مدنی، جامعه‌شناس و عضو شورای فعالان ملی مذهبی، در فرودگاه بندرعباس خبر داد که آقای مدنی برای گذراندن دوران تبعید راهی این شهر شده است.

این وب‌سایت پیش از این خبر داده بود که سعید مدنی در شعبه ۳۶ دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال زندان و ۱۰ سال تبعید به بندرعباس محکوم شده و این حکم در دادگاه تجدید نظر تأیید شده بود.

وب سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، روز چهارشنبه خبر داده بود که آقای مدنی «با شرایط آزادی مشروط و اجرای ماده ۱۳۴ قانون تجمیع، از زندان اوین آزاد، اما بلافاصله حکم تبعیدش اجرا شده است».

براساس گزارش‌ها، حکم تبعید آقای مدنی نیز به دو سال کاهش یافته است.

آقای مدنی ۱۷ دی ماه ۱۳۹۰ بازداشت شده و در آذر ماه سال ۱۳۹۱ از بند ۲۰۹ زندان اوین، وابسته به وزارت اطلاعات، به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شده بود.

این پژوهشگر علوم اجتماعی در مدت نگهداری در بند ۳۵۰ زندان اوین نیز چندین بار دوباره به بند ۲۰۹ منتقل شده بود و در نهایت در بهمن سال ۱۳۹۲ از بند ۳۵۰ زندان اوین به سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

سعید مدنی در اسفند ۱۳۷۸ نیز به همراه ۱۵ فعال ملی مذهبی دیگر بازداشت و پس از حدود یک سال با وثیقه آزاد شده بود.

آقای مدنی سابقه عضویت در شورای فعالان ملی مذهبی، «کمیته دفاع از انتخابات آزاد، عادلانه و منصفانه»، «کمیته پیگیری بازداشت‌های خودسرانه» و شورای اجرایی کانون مدافعان حقوق بشر را کارنامه خود دارد.

او در حوزه فقر در ایران تحقیقاتی انجام داده و اخیراً کتاب او با عنوان «ضرورت مبارزه با پدیده فقر و نابرابری در ایران»، از سوی انتشارات آگه منتشر شده است.

XS
SM
MD
LG