لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۰۰

استقرار دوباره پلیس «اسکی‌سوار» در ارتفاعات تهران


حسین ساجدی نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ از استقرار دوباره «پلیس اسکی‌سوار» در پیست‌های اسکی و ارتفاعات مختلف شهر تهران به منظور جلوگیری از «بروز جرائم اخلاقی» خبر داده است.

به گزارش خبرگزاریهای ایران٬ آقای ساجدی‌نیا روز یکشنبه ۲۲ آذر اعلام کرد که «پلیس اسکی‌سوار» در ارتفاعات «شمشک»، «دربند سر» و «توچال» مستقر شده‌اند.

وی افزود پلیس کوهستان «در نظر دارد از بروز هر نوع ناامنی در این مناطق» هم‌چون «کشف حجاب»، «بدپوششی»، «مزاحمت نوامیس»، «آلودگی صوتی» و «دیگر جرایم اخلاقی» جلوگیری و با آن‌ها برخورد کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اضافه کرد که برای انجام این مأموریت «تعدادی از مأموران پلیس زن نیز با اخذ آموزش‌های اسکی، در قالب پلیس در پیست اسکی مستقر» شده‌اند.

این فرمانده پلیس توضیح داده که برای انجام این عملیات «موتورسیکلت‌های مخصوص کوهستان، موتورهای چهارچرخ و تجهیزات اسکی» نیز در نظر گرفته شده است.

ساجدی‌نیا اضافه کرده لباس «پلیس کوهستان» هم «خاص» بوده و طراحی آن براساس «شرایط محیطی و مأموریتی این یگان و برودت هوای محیطی» طراحی شده است.

پیست‌های اسکی واقع در ارتفاعات شمال تهران همه ساله و در فصل زمستان فعالیت خود را زیر نظر هشت پاسگاه پلیس مستقر در این پیست‌ها آغاز می‌کنند.

مناطق «کوهسار»، «توچال»، «آبشار»، «دربند»، «جمشیدیه»، «دارآباد»، «اوین درکه» و «پارک پرواز» هشت منطقه‌ای هستند که پلیس از سال ۱۳۸۹ در آن‌ها اقدام به راه‌اندازی پاسگاه کرده است.

«جلوگیری از مفاسد اجتماعی»٬ «برقراری نظم»، «نظارت بر اماکن عمومی و رستوران‌های کوهستانی»، و «کمک به مصدومین» چهار مأموریت «پلیس کوهستان» اعلام شده است.

پلیس ایران در بسیاری از اماکن عمومی و مراکز تفریحی هم‌چون سواحل٬ کوهستان‌ها٬ بیایان‌ها٬ خیابان‌ها و پاساژ‌ها حضور دارد و با مواردی که آن‌ها را «جرایم اخلاقی» می‌داند٬ برخورد می‌کند.

«گشت‌های ارشاد» یکی از گشت‌های پلیس در سال‌های اخیر است که ماموریت اصلی آن برخورد با «بدپوششی» زنان و مردان در کوچه‌ها٬ خیابان‌ها و اماکن عمومی شهر‌هاست.

دور تازه فعالیت این گشت‌ها پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر نگرانی علی خامنه‌ای از وضعیت «آسیب‌های اجتماعی» در ایران از ماه گذشته در تهران و دیگر شهر‌های کشور آغاز شده است.

XS
SM
MD
LG