لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۳

وزارت بهداشت: دو مورد ضرب و شتم در بیمارستان سوسنگرد مرتبط نبوده


قائم مقام وزارت بهداشت با تأیید «حمله افراد شرور» به کادر پزشکی و نیز کتک خوردن یک زن باردار در بیمارستان شهید چمران سوسنگرد، تأکید کرده این دو حادثه با یکدیگر ارتباطی نداشته و ماجرایی که برای زن باردار رخ داده، «درگیری خانوادگی» بوده است.

روز چهارشنبه ۲۵ آذر، خبرگزاری تسنیم به نقل از یک پزشک بیمارستان چمران سوسنگرد نوشت که عصر روز سه‌شنبه «افرادی از خانواده یک زن باردار»، او را در بخش اورژانس بیمارستان شهید چمران سوسنگرد «کتک زدند» و «به دلیل عدم حضور مأموران نیروی انتظامی»، حمله به بخش اورژانس بیمارستان ادامه یافته است.

این پزشک که دراین گزارش اشاره‌ای به نام او نشده افزوده است که «در ساعت ۴۵:۱ بامداد [روز چهارشنبه] نیز افراد شروری که حالت مستی و غیرطبیعی هم داشتند، بار دیگر به اورژانس حمله‌ور شدند و این بار بنده، یک پرستار و یک خدمه به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند».

این پزشک گفت که این افراد ضرب و شتم کادر پزشکی بیمارستان «فیلمبرداری» کرده و وقتی که او تلفن همراهشان را گرفته، او را «مورد ضرب و شتم » قرار داده‌اند و لباس‌هایش پاره شده است.

پزشک مضروب مدعی شده که «در این مناطق رفتارهای عجیبی از برخی افراد دیده می‌شود، به‌طوری که حتی با کلاشینکف وارد بیمارستان می‌شوند و کسی نیست جلوی آنها را بگیرید».

روزنامه شهروند اما در روایتی متفاوت از این حادثه نوشت که عصر روز سه‌شنبه دو مرد به زن بارداری که «روی نیمکت بیمارستان نشسته بود» حمله کرده‌اند، و هر دونفر چند ساعت بعد دوباره به بیمارستان بازگشته و «این‌بار پزشک و پرستار را هم مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند».

با این حال به گزارش خبرآنلاین، ایرج حریرچی، قائم‌مقام وزیر بهداشت، روز پنج‌شنبه در واکنش به این گزارش‌ها اعلام کرد که این دو حادثه ارتباطی با یکدیگر نداشته‌اند.

به گفته آقای حریرچی، «ماجرایی» که برای زن باردار در بیمارستان رخ داده «درگیری خانوادگی» بوده و ارتباطی با حمله به کادرپزشکی بیمارستان نداشته است.

دستگیری یک نفر در ارتباط با ضرب و شتم

در همین حال به گزارش خبرگزاری ایرنا، عماد شرفی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سوسنگرد، گفت که بامداد روز چهارشنبه سه همراه یک بیمار که «شرایط عادی» نداشتند، در زمان معاینه و درمان بیمار با موبایل «اقدام به فیلمبرداری از پزشک کرده و با توهین و تمسخر پزشک مشکلاتی در بیمارستان ایجاد کردند».

به گفته آقای شرفی، «پزشک سعی در گرفتن موبایل همراهان می‌کند که با مقاومت آنها درگیری فیزیکی ایجاد شده و پس از ورود نیروهای انتظامی آن افراد به همراه بیمار» فرار کرده‌اند و در نهایت بیمار و یکی از همراهان او دستگیر شده‌اند.

وی گفت که این بیمار، به دلیل تصادف راهی بیمارستان شده بود.

XS
SM
MD
LG