لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۵

«هوای تهران از وضعیت هشدار خارج شد»؛ تعطیلی مدارس ادامه دارد


در شرایطی رئیس سازمان محیط زیست بعد از ظهر یکشنبه اعلام کرد که شاخص آلودگی هوای تهران، در وضعیت هشدار قرار ندارد، استانداری تهران از تمدید تعطیلی مدارس در تهران در روز دوشنبه خبر داد.

خبرگزاری ایسنا بعد از ظهر یکشنبه نوشت که معصومه ابتکار، در کانال تلگرام خود، خبر داده است که شاخص آلودگی هوای امروز تهران در وضعیت هشدار قرار ندارد و بخش عمده‌ای از شرایط هوایی که در تهران و برخی دیگر از شهرهای کشور ناشی از پایداری هوا و شرایط جوی رطوبت و سرماست.

خانم ابتکار تأکید کرده است که چالش کنونی در شاخص‌های هوا «ذرات [معلق] کمتر از ۲.۵ میکرون» است که به گفته او «ناشی از احتراق ناقص سوخت در خودروها، فعالیت صنایع و گرد و غبار است».

در همین حال معاون عمرانی استانداری تهران، بعد از ظهر یکشنبه اعلام کرد که «مدارس شهر تهران، ری، اسلامشهر و قدس در تمامی مقاطع تحصیلی دوشنبه تعطیل هستند».

حسن کریمی در عین حال تأکید کرد که این تعطیلی شامل هیچ‌یک از «ادارات، بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی» نخواهند شد.

ایرنا مشابه همین خبر را به نقل از معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران منتشر کرد و از قول این مقام مسئول نوشت که مصوبه «کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران» به دلیل «تداوم آلودگی هوای شهر تهران» اتخاذ شده است.

ایرنا می‌نویسد، با توجه به «پایداری جوی هوای تهران و تداوم آلودگی هوای پایتخت» جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران صبح روز شنبه در استانداری تهران تشکیل شد، و تعطیلی دو روزه مدارس تهران، تعطیلی یک روزه مدارس برخی شهرستان‌های استان تهران، تعطیلی پیش دبستانی و مهدکودک‌ها از جمله تصمیمات این کمیته بوده است.

بر اساس این گزارش کمیته اضطرار آلودگی، همچنین تصمیم به ممنوعیت یک هفته‌ای فعالیت معادن شن و ماسه و صنایع آلاینده در استان تهران، ممنوعیت فروش روزانه مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک، و تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی، گرفته است.

به گزارش ایرنا شاخص کیفیت هوای پایتخت در روز یکشنبه با افزایش آلاینده‌های ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون نسبت به روز شنبه در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

ایرنا همچنین به اعلام سازمان هواشناسی اشاره می‌کند که بر پایه آن، وضعیت غلظت آلاینده‌ها در سطح پایتخت در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

XS
SM
MD
LG