لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۶

نخستین اعتصاب در شهرداری‌های ایران به دنبال تأخیر در دریافت حقوق


ساختمان مرکزی شهرداری برازجان
ساختمان مرکزی شهرداری برازجان

تأخیر چند ماهه در پرداخت حقوق کارگران و کارمندان شهرداری چند شهر در ایران٬ با اعتصاب کارگران شهرداری برازجان وارد مرحله تازه‌ای شد.

سایت محلی «ناصرون» گزارش کرده که کارگران شهرداری برازجان در استان بوشهر در اعتراض به تأخیر دو ماهه در دریافت حقوق و بیمه خود در میدان «گنجی» این شهر دست به اعتصاب زده‌اند.

یکی از کارگران اعتصاب‌کننده به این سایت محلی گفته است که «معلوم نیست ما برای چه کسی و کجا در حال کار کردن هستیم و و ما همچنان در بلاتکیفی مانده‌ایم».

این اعتصاب یکی از معدود اعتراض‌های کارگران شهرداری‌ها در ایران است که در دو ماه گذشته گزارش‌هایی مبنی بر تأخیر پرداخت حقوق برخی از آنها در رسانه‌های محلی منتشر شده است.

۱۶ آبان ماه امسال نیز حسن خاک‌پور٬ عضو شهر اهر در استان آذربایجان شرقی هم اعلام کرده بود «نزدیک به چهار ماه از حقوق کارمندان و کارگران شهرداری اهر پرداخت نشده است».

آقای خاک‌پور افزوده بود که «شهرداری اهر با بحران مالی روبه‌رو شده و نیاز به پرداخت بدهی و حقوق عقب‌افتاده کارکنان دارد».

بر اساس گزارش خبرگزاری ایلنا٬ کارگران شاغل در مجموعه‌های شهرداری لوشان استان گیلان و سازمان‌های وابسته به آن هنوز حقوق ماه‌های تیر، مرداد و شهریور خود را دریافت نکرده‌اند.

یکی از مدیران داخلی شهرداری لوشان که نامش اعلام نشده به این خبرگزاری گفته است که «مشکلات مالی زمانی آغاز شد که وزارت کشور میزان بودجه اختصاصی خود را به شهرداری‌ها به یک سوم کاهش داد».

کارگران و کارمندان شهر گیوی در استان اردبیل هم براساس گزارش منابع محلی حدود چهار ماه است که حقوق و بیمه دریافت نکرده‌اند.

سایت‌های محلی همچنین از تأخیر چهار ماهه در پرداخت حقوق کارگران و کارمندان شهر‌داری‌های زابل٬ مسجدسلیمان٬ شوشتر٬ بندرانزلی٬ اردبیل و چند شهر دیگر حکایت دارد.

سایت محلی «انزلی‌کلوب» در بندر ‌انزلی نیز از خودکشی دو کارگر شهرداری این شهر در مهرماه امسال خبر داده و نوشته شایعاتی مبنی بر ارتباط این خودکشی‌ها با تأخیر در پرداخت حقوق کارگران شهرداری وجود دارد.

XS
SM
MD
LG