لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۳

کريس دی برگ در تهران: به آرزویم رسیدم


خواننده سوئدی با سفر به تهران به آرزوی دوران کودکی اش جامه عمل پوشاند.
خواننده سوئدی با سفر به تهران به آرزوی دوران کودکی اش جامه عمل پوشاند.

کريس دی برگ، خواننده معروف بریتانیایی به آنچه «بزرگ ترين آرزوی زندگيش» می خواند، جامه عمل پوشاند: او اکنون در ايران است.


او اولين خواننده غربی پاپ است که بعد از انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ به ايران سفر کرده است.


آقای دی برگ ۵۹ ساله که روز سه شنبه وارد ايران شده است، در تلاش است از مقامات ايرانی اجازه برگزاری کنسرتی در ايران را کسب کند.


به گزارش خبرگزاری رويترز کريس د برگ در یک مصاحبه مطبوعاتی در روز چهارشنبه گفت: «نمی توانم شادمانی ام از حضور در ايران را توصيف کنم. از زمانی که من پسر بچه کوچکی بودم آرزوی سفر به ايران را داشتم.»


د برگ توسط شرکت ترانه شرقی، تهيه کننده گروه مشهور موسيقی «آريان» به ايران دعوت شده است. اين گروه ترانه دو زبانه « کلمه دوستت دارم» را با کريس د برگ اجرا و ضبط کرده است.

دی برگ توسط شرکت ترانه شرقی، تهيه کننده گروه مشهور موسيقی «آريان» به ايران دعوت شده است. اين گروه ترانه دو زبانه « کلمه دوستت دارم» را با کريس د برگ اجرا و ضبط کرده است.


آقای دی برگ حدود ۳۴ سال است که در عرصه موسيقی فعال است و برخی از آهنگ هايش از جمله، بانوی سرخ پوش، هنوز گاهی از راديوهای محلی مختلف پخش می شود.


اين خواننده پاپ می گويد که پيش از اين از محدوديت اجرای موسيقی در ايران با خبر بوده اما تلاش می کند تا با برگزاری کنسرت خود، اجرايی متفاوت را به نمايش بگذارد.


دی برگ گفت: «من نمی خواهم قضاوت کنم. اما می دانم که محدوديت های قانونی در ايران وجود دارد. مثلا مصرف الکل ممنوع است و من هيچ مشکلی با آن ندارم.»


مدير شرکت ترانه شرقی، محسن رجب پور ابراز اميدواری کرده است که اجازه برگزاری حداقل يک کنسرت در تهران را کسب کند.


وزارت ارشاد در دوره محمد خاتمی اجازه انتشار آلبوم های چند خواننده غربی از جمله کريس دی برگ، کوئين و جيبسی کينگ را در ايران صادر کرده بود.


XS
SM
MD
LG