لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۰۰

بازداشت «واقعی» به دلیل قتل «مجازی»


بازی «درخت افرا» یکی از بازی های محبوب در کشورهای خاور دور است.
بازی «درخت افرا» یکی از بازی های محبوب در کشورهای خاور دور است.

پليس ژاپن مى گويد يك زن ۴۳ ساله، پس از آنكه شوهر مجازی اش او را در حين يك بازى مشهور كامپيوترى ناگهان طلاق داد، از فرط عصبانيت با استفاده از رمزعبورمرد وارد اين بازى شد و شخصيت ديجيتالى شوهر سابقش را كشت.


مشخص نيست اين زن چگونه به رمز عبور شوهر مجازي اش دست پيدا كرده است.


به گزارش خبرگزارى « آسوشيتدپرس»، يك مقام پليس در شهر شمالى « ساپورو» در ژاپن كه نامش فاش نشده، گفته است: «متهم هم اكنون به ظن دسترسى غيرقانونى به كامپيوتر شوهر مجازی اش، استفاده از هويت و رمز عبور او در بازى كامپيوترى «داستان درخت افرا» و كشتن شخصيت مجازي اش در اين بازى، بازداشت شده است.»


در ماه اوت سال جارى، يك زن در ايالت دلوور آمريكا، به اتهام برنامه ريزى براى ربودن دوست پسر مجازى اش در زندگى واقعى، محكوم شده بود.

متهم اتهام را پذيرفته و به بازجويان خود گفته است كه طلاق ناگهانى بدون هشدار قبلى باعث شد تا عصبانى شود و دست به چنين كارى بزند.


مقام‌هاى پليس ژاپن مى‌گويند این زن كه معلم پيانو است، تصميم نداشت كه در دنياى واقعى نيز از شوهر مجازي اش انتقام بگيرد.


اين زن ژاپنى هنوز رسماً محكوم نشده است و اگر جرم او ثابت شود، ممكن است به پنج سال زندان و يا پرداخت پنج هزار دلار جزاى نقدى محكوم شود.


فعاليت‌هاى دنياى مجازى از قوانين اينترنتى پيروى مى كند، اما در سال هاى اخير مواردى بوده كه بازى‌هاى كامپيوترى به زندگى واقعى كشانده شده است. در ماه اوت سال جارى، يك زن در ايالت دلوور آمريكا، به اتهام برنامه ريزى براى ربودن دوست پسر مجازى اش در زندگى واقعى، محكوم شد.


اخيراً در توكيو نيز يك پسر شانزده ساله از راه دزديدن رمز ورود بازيگران بازى هاى كامپيوترى و فروختن آنها ، ۳۶۰ هزار دلار به دست آورد.


یک مقام رسمى پليس در شهر ساپورو گفت: «زن متهم روز چهارشنبه در خانه اش كه یک هزار كيلومتر دورتر از محل زندگى مرد قرار دارد، دستگير شد.»


در بازى كامپيوترى «داستان درخت افرا»، بازيگران، شخصيت‌هاى مجازى مختلفى خلق مى‌كنند، با يكديگر ارتباط برقرار كرده و با شخصيت هاى خيالى و ديگر موانع موجود در بازى مبارزه مى‌كنند.


بازيگران در اين بازى معمولا محدوديت‌هاى زندگى واقعى خود را كنار مى‌گذارند و كارهايى انجام مى دهند كه در زندگى خود ممكن است انجام ندهند. رابطه جنسى با غريبه ها از فعاليت هاى شايع در اين بازى كامپيوترى است.


XS
SM
MD
LG