لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۱۱

انفجار در سه خط لوله گاز در استان قم تلفاتی در پی نداشت


شرکت ملی گاز ایران، روز جمعه از انفجار در سه خط لوله گاز در منطقه سلفچگان در استان قم خبر داد. گزارش‌ها حاکی است که این حادثه که بامداد روز جمعه رخ داد، تلفاتی در پی نداشته است.

گرچه هنوز علت این انفجار مشخص نشده است اما مسئولان شرکت گاز تأکید می‌کنند که این انفجار به دلایل فنی رخ نداده است.

بر اساس اعلام مجید بوجارزاده، سخنگوی شرکت ملی گاز ایران، روز جمعه ستاد مدیریت بحران وزارت نفت برای بررسی علل این حادثه تشکیل شده است و امید می‌رود که یکی از این سه خط لوله بعد از ظهر روز جمعه پس از تعمیر و بازسازی در مدار سرویس قرار گیرد.

این مقام مسئول شرکت گاز همچنین با اعلام اینکه این حادثه مشکلی در تأمین گاز مشترکان در استان قم، ایجاد نکرده، پیش‌بینی کرده است که دو خط لوله آسیب‌دیده دیگر نیز تا نیمه شب جمعه مورد بهره‌برداری مجدد قرار گیرد.

با این حال آقای بوجارزاده از مشترکان گاز خواسته است تا با صرفه‌جویی بیشتر از افت یا قطعی احتمالی گاز در این منطقه جلوگیری کنند.

بر اساس گزارش خبرگزاری مهر، سه خط لوله یک هزار پوندی، حوالی ساعت ۵:۵۰ دقیقه بامداد روز جمعه در ۲۵ کیلومتری شمال منطقه سلفچگان در استان قم منفجر شده‌اند اما این حادثه تلفات جانی به دنبال نداشته است.

این گزارش حاکی است که در پی این انفجار، ساختمان‌های شهر قم به شدت لرزیده و آسمان بخش وسیعی از جنوب غربی قم «به شدت قرمز شده است.»

بر اساس همین گزارش نیروی امدادی و آتش‌نشان‌ها به محل حادثه اعزام شده‌اند و نیروهای هلال احمر قم نیز در منطقه حضور دارند.

در گزارش‌های مربوط به این واقعه به میزان گازی که از طریق این خطوط لوله منتقل می‌شده، اشاره‌ای نشده است.

پیش از این در شهریور ماه امسال انفجاری در یکی از خطوط لوله انتقال گاز در نزدیکی مشهد، رخ داده بود که آخرین گزارش‌ها حاکی از کشته شدن دست کم ۱۰ تن و زخمی شدن ۱۶ تن دیگر در این حادثه بود.

در آن زمان علت احتمالی این حادثه برخورد یک خوردروی سنگین با خط لوله گاز اعلام شده بود.
XS
SM
MD
LG