لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۵۹

زمين لرزه ۵.۹ ريشتری مرکز ایران را لرزاند


گزارش ها حاکيست که مردم درشهرهای تهران، اراک، گرمسار، ورامين، کاشان و استان مازندران نيز زمين لرزه را احساس کرده اند.
گزارش ها حاکيست که مردم درشهرهای تهران، اراک، گرمسار، ورامين، کاشان و استان مازندران نيز زمين لرزه را احساس کرده اند.

مرکز ژئوفيزيک دانشگاه تهران اعلام کرد: روز دوشنبه، ۲۸ خرداد، زلزله ای به قدرت حدود ۵.۹ ريشتر، ۱۹ کيلومتری شهرستان قم را لرزاند.


به گزارش خبرگزاری های ایران، اين زلزله، هنگام عصر و ساعت ۱۷ و ۵۹ دقیقه در موقعيت ۴۸/۳۴ درجه شمالی و ۸۵/۵۰ شرقی اطراف شهرستان قم در ۱۱ کيلومتری شهر کهک، ۱۳ کيلومتری قنوات، ۱۹ کيلومتری قم و ۱۴۳ کيلومتری تهران را لرزاند.


بر اساس اين گزارش، زلزله باعث وحشت مردم قم شد و مردم با لرزش زمين به خيابان ها ريختند. تاکنون هيچ گزارشی از تلفات جانی و مالی مخابره نشده است.


درعين حال، گزارش ها حاکيست که مردم درشهرهای تهران، اراک، گرمسار، ورامين، کاشان و استان مازندران نيز زمين لرزه را احساس کرده اند.


«مردم هوشيار باشند»


رییس مرکز ژئوفيزيک دانشگاه تهران، مرکز زلزله را جنوب قم و اطراف کهک اعلام کرد.


دکتر بيدهندی به خبرگزاری مهر گفت: ميزان زلزله، مستدل از فاصله است و رقم دقيقی برای شدت زلزله شهر تهران نمی توان اعلام کرد.


رئيس مرکز ژئوفيزيک تهران اعلام کرد:به طور حتم، پس لرزه خواهيم داشت و بهتر است مردم هوشيار باشند.


آماده باش نيروی انتظامی در تهران


نيروی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد که «تمامی نيروها در بوستان ها و پارک ها در حال آماده‌باش به سر می‌برند.»


به گزارش گزاری دانشجويان ايران، ايسنا، مرکز اطلاع‌رسانی نيروی انتظامی پايتخت اعلام کرد:«با استفاده از تمامی نيروهای خود در اماکن،‌ بوستان ها و پارک هايی که احتمال تجمع و حضور مردم در آنجا وجود دارد، به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.»


نيروي انتظامی از مردم خواست در صورت بروز هر گونه مشکلی، با توجه به افزايش تعداد گشتی‌ها و آماده‌باش تمامی نيروها، مشکلات خود را به ماموران حاضر اعلام کنند.


XS
SM
MD
LG