لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۲۴

پادکام ۳: از لاین، سیستم عامل جدید اپل تا پلی‌بوک، تبلت بلک‌بری


استیو جابز در حال رونمایی از سیستم عامل لاین در ۱۶ خرداد ۹۰
استیو جابز در حال رونمایی از سیستم عامل لاین در ۱۶ خرداد ۹۰
این سومین پادکام رادیو فرداست و این بار در گشت و گذار در دنیای اینترنت و تکنولوژی‌های جدید، به سراغ سیستم عامل جدید اپل رفته‌ایم.

کاربران اپل که از سال ۲۰۰۱ با فرار از چنگ سیستم عامل کودیاک (یا همان خرس قهوه‌ای آلاسکا) به قفس گربه‌سانان افتادند، اکنون پس از پشت سر گذاشتن چیتا، پوما، جاگوار، پنتر، تایگر، لیئوپارد و اسنو لئوپارد، تازه به قفس شیرها رسیده‌اند.

سیستم عامل جدید اپل، لاین، چهارشنبه هفته گذشته ارائه شد و به گفته مسئولان اپل، در مدت ۲۴ ساعت بیش از یک میلیون بار بارگذاری شد.

پادکام ۳: از لاین، سیستم عامل جدید اپل تا پلی‌بوک، تبلت بلک‌بری
please wait

No media source currently available

0:00 0:08:19 0:00
لینک مستقیم


لاین هزار و یک ویژگی تازه دارد که مهترین آنها سیستم کنترل لمسی موسوم به مولتی تاچ است و از پس با کامپیوترهای جدید اپل با این سیستم عامل ارائه می‌شوند. البته کسانی که از سیستم‌های عامل پیشین اپل استفاده می‌کنند نیز می‌توانند، آن را با پرداخت ۳۰ دلار به لاین ارتقا دهند.

در ادامه از محدودیت‌هایی می‌گوییم که استرالیایی‌ها برای پیوستن فرزندانشان به فیس‌بوک در دست بررسی دارند.تقریباً نیمی از جمعین استرالیا -۱۰ میلیون نفر- کاربر فیس‌بوک هستند اما والدین استرالیایی محدودیت سنی ۱۳ سال را برای پیوستن فرزندان‌شان به این شبکه پرطرفدار اجتماعی کافی نمی‌دانند.

دست آخر هم به آمریکا باز می‌گردیم. جایی که بلک‌بری موفق شده برای تبلت جدیدش -پلی‌بوک- مجوزی فدرال را اخذ کند که به نهادهای فدرال آمریکا اجازه خواهد داد از این تبلت استفاده کنند.

در آمریکا از زمان حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، مقرراتی در زمینه مدیریت امنیت اطلاعات در دستور کار قرار گرفت که بر اساس آن همه لوازم رایانه‌ای که توسط دولت فدرال به‌کار گرفته می‌شود، باید مجوز استاندارد فدرال بگیرند.

پلی‌بوک نخستین تبلتی است که موفق به اخذ چنین مجوزی شد و باید دید که این تبلت در میان مدت چه سهمی از بازار تبلت‌ها را در رقابت با آی‌پد و دیگر تبلت‌ها از آن خود کند.
XS
SM
MD
LG