لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۳۵

توقیف چهار قایق عربستان در نزدیکی نیروگاه بوشهر


پیشتر نیز برخی از اتباع خارجی به اتهام مشابه ای بازداشت و پس از ماه ها زندان در ایران به کشورهای خود تحویل داده شدند.(عکس: EPA)
پیشتر نیز برخی از اتباع خارجی به اتهام مشابه ای بازداشت و پس از ماه ها زندان در ایران به کشورهای خود تحویل داده شدند.(عکس: EPA)

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ايران می گوید که چهار شناور صيادی متعلق به کشور عربستان را در آب های اطراف نيروگاه اتمی بوشهر توقيف کرده است.


رضا محمدی يگانه، فرمانده نيروی انتظامی استان بوشهر روز پنجشنبه اعلام کرد: چهار فروند شناور صيادی عربستانی با ۱۷ نفر خدمه در آب های خليج فارس توسط پايگاه دريايی پليس توقيف شده اند.


آقای محمدی يگانه با تاکيد بر اين که تمامی خدمه لنج ها اهل هندوستان هستند گفت:« پليس دريابانی بوشهر در حين گشتزنی در ۳۰ مايلی (۵۵ کيلومتری) اطراف نيروگاه اتمی بوشهر، چهار فروند لنج صيادی خارجی را به علت تجاوز مرزی و صيد غير مجاز در آب های ايران توقيف کرد.»


وی اين عمل را در «راستای مبارزه با قاچاقچيان و صيد غيرمجاز» دانست و گفت:«تمام مدارک اين شناورها اخذ و در پايگاه دريايی پليس بوشهر توقيف است.»


این فرمانده نیروی انتظامی به جزئیات بیشتری در این باره اشاره نکرد.


جمهوری اسلامی ایران در گذشته نیز بارها اقدام به توقیف قایق های مربوط به کشورهای عربی کرده بود که گفته می شد به طور غیر مجاز وارد آب های ایران شده اند.


پر سر و صدا ترین اقدام در این زمینه که بحرانی فراگیر در روابط تهران با لندن بوجود آورد مربوط به توقیف قایق های گشتی بریتانیایی و بازداشت ۱۵ ملوان این کشور در آب های اروند رود بود که دو هفته ادامه یافت.


در خرداد ماه سال گذشته ايران سه لنج ماهيگيری امارات را به دليل «ورود غير قانونی» به آب های ايران توقيف کرد.


همچنین سه فنلاندی که برای شرکت زیمنس - نوکیا در دبی کار می کردند به اتهام ورود غیر قانونی به آب های ابوموسی که از جزایر استراتژیک ایران به شمار می رود بازداشت شدند.


پیشتر نیز برخی از اتباع خارجی به اتهام مشابه ای بازداشت و پس از ماه ها زندان در ایران به کشورهای خود تحویل داده شدند.


XS
SM
MD
LG