لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۱

برتری آلمان و انگلستان در مقدماتی جام ملت‌های اروپا


کلوزه و مولر دو مهاجم آلمانی برطرفی چهار بر صفر شنبه‌شب این تیم بر قزاقستان را رقم زدند
کلوزه و مولر دو مهاجم آلمانی برطرفی چهار بر صفر شنبه‌شب این تیم بر قزاقستان را رقم زدند
رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های ۲۰۱۲ اروپا که با میزبانی مشترک اوکراین و لهستان برگزار خواهد شد، جمعه و شنبه پیگیری شد که حاصل آن، برتری تیم‌های معتبر اروپایی مقابل حریفان بود و در این بین، چند شگفتی کوچک نیز رقم خورد.

در جام ملت‌های اروپای ۲۰۱۲ از ۹ گروه مرحله مقدماتی، ۱۴ تیم به مرحله نهایی راه خواهند یافت تا در کنار دو تیم میزبان، برای کسب چهاردهمین جام در تاریخ این رقابت ها مبارزه کنند.

در دیدارهای جمعه شب، صرف نظر از شکست خانگی اتریش مقابل بلژیک، شگفتی خاصی رقم نخورد. شنبه شب اما برتری گرجستان مقابل کرواسی از جمله نتایج جالب توجهی بود که در عین حال، ابهامات گروه اف را بیش از پیش کرد.

نتایج کامل دیدارهای دوشب گذشته از مرحله مقدماتی جام ملت‌های اروپا و همچنین رقابت‌های دوستانه‌ای که در نقاط مختلف جهان برگزار شد به شرح زیر است.

جمعه: برتری اسپانیا و هلند

روز جمعه فینالیست‌های جام جهانی ۲۰۱۰ خوش درخشیدند. از رقابت‌های گروه نهم، اسپانيا قهرمان جام جهانی موفق شد با دو گل داويد ويا گلزن تكنيكی خود، جمهوری چک را با نتیجه دو بر یک شكست دهد. گل چک را هم ياروسلاو پلاسيل زد.

داوید ویا با این دو گل به تنهایی بهترین گلزن تاریخ کشورش شد. حالا مهاجم بارسلونا با اختلاف دو گل رائول گونزالس مهاجم شالکه را پشت سر گذاشته است. ویا در ۷۲ بازی، ۴۶ گل برای اسپانیا زده و رائول ۴۴ گل در ۱۰۲ بازی.

اما نارنجی‌پوشان هلند نیز در بوداپست نتیجه‌ای جالب توجه را رقم زدند و چهار بر صفر از سد مجارستان گذشتند. رافائل فان درفارت، ابراهیم آفلای، درک كوئیت و فان‌پرسی گل‌های هلند را به ثمر رساندند.

در ديداری ديگر فرانسه با دو گل بر لوگزامبورگ غلبه كرد. در اين مصاف فيليپ مكسس و يوان گوركف با گل‌های خود این پیروزی نه چندان مقتدرانه را رقم زدند.

ايتاليا نيز با تک گل تیاگو موتا به زحمت توانست از سد اسلوونی عبور كند.

بلژیک با دو گل اکسل ویتسل ستاره تیم استاندارد لیژ، از سد اتریش گذشت. صربستان نیز با نتیجه دو بر یک بر ايرلند شمالی غلبه کرد.

شنبه: آلمان و انگلستان پیروز شدند

اما در رقابت‌های شنبه شب، آلمان چهار بر صفر از سد قزاقستان گذشت تا همچنان با اختلافی چشمگیر در صدر گروه اول قرار داشته باشد. میروسلاو کلوزه و توماس مولر هر کدام دو بار دروازه قزاقستان را گشودند.

روسیه که پیش از این در دیداری دوستانه مغلوب ایران شده بود، این بار هم نتیجه‌ای ضعیف به جا گذاشت و در ایروان، با تساوی بدون گل مقابل ارمنستان متوقف شد.

اسلواکی با نتیجه متزلزل یک بر صفر مقابل آندورا پیروز شد. ایرلند جنوبی هم دو بر یک بر مقدونیه غلبه کرد.

بوسنی و هرزگوین دو بر یک رومانی را مغلوب کرد. گل پیروزی بوسنیایی‌ها را ادین ژکو در دقیقه ۸۳ به ثمر رساند. آلبانی هم یک بر صفر بلاروس را پشت سر گذاشت.

گرجستان با گل کوبیاشویلی مقابل کرواسی پیروز شد. اسرائیل با نتیجه دو بر یک لتونی را مغلوب کرد و یونان در شرایطی که ۱۰ نفره شده بود، با گل توروسیدیس در خانه مالت به پیروزی رسید تا در صدر جدول گروه اف قرار بگیرد.

در یکی از دیدارهای همیشه جذاب، انگلستان دو بر صفر ولز را مغلوب کرد. فرانک لمپارد از روی نقطه پنالتی و دارن بنت گلزنان تیم فابیو کاپلو بودند. از همین گروه، بلغارستان و سوئیس به تساوی بدون گل رسیدند.

دانمارک و نروژ در جدال اسکاندیناویایی‌ها به تساوی یک بر یک رضایت دادند. دنیس رومدال برای دانمارک و هوسکلپ برای نروژ گلزنی کردند. مصاف قبرس و ایسلند هم گلی در بر نداشت.

رقابت‌های دوستانه

از نتایج جالب دیدارهای دوستانه ملی فوتبال در نقاط مختلف جهان که جمعه و شنبه برگزار شد، می‌توان به پیروزی پرگل کره‌جنوبی، شکست اروگوئه و تساوی پرتغال با شیلی اشاره کرد.

کره جنوبی که در شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا موفق شد ایران را حذف کند، در دیداری دوستانه مقابل هندوراس با چهار گل به پیروزی رسید.

اما اروگوئه که شگفتی‌ساز جام جهانی ۲۰۱۰، این بار یک شگفتی از نوع منفی‌اش را رقم زد و مقابل استونی شکست خورد.

چین برابر نیوزلند به تساوی رسید و ازبکستان با یک گل مغلوب مونته نگرو شد. لیتوانی هم دو بر صفر لهستان را شکست داد.

روز شنبه در دیگر رقابت‌ها نیز نتایج زیر رقم خورد.

پاناما ۲-۰ بولیوی
کویت ۱-۱ اردن
عراق ۲-۰ کره شمالی
اکوادور ۰-۲ کلمبیا
پرتغال ۱-۱ شیلی
مکزیک ۳-۰ پاراگوئه
XS
SM
MD
LG