لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۸

اختلال در سیستم پیامگیر رادیو فردا


سیستم پیامگیر تلفنی رادیوفردا، که به دریافت پیام‌های مخاطبان بخش فارسی رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی اختصاص دارد، بعد از ظهر یکشنبه توسط یک سیستم رایانه‌ای ناشناس، دچار اختلال شد.

این اختلال توسط تماس‌های پی در پی چند شماره ناشناس به وجود آمده بود که به نظر می‌رسد به صورت خودکار سامان یافته است.

اختلال در سامانه پیامگیر رادیوفردا، همزمان با تماس‌های پرشمار شنوندگان، و اظهار نظر آنها درباره تحولات مصر و همچنین درخواست اصلاح‌طلبان برای مجوز راهپیمایی در ۲۵ بهمن ماه، به وجود آمده بود.

در پی اختلال فعلی، اگرچه تماس با پیامگیر ما همچنان ممکن بود، اما امکان وصل شدن شمار زیادی از تماس‌های تلفنی به دستگاه پیامگیر کاهش یافت.

این نخستین بار نیست که رادیو فردا مورد حملات سازمان‌یافته فنی قرار می‌گیرد و پیش از این نیز به ویژه در زمان حوادث پس از انتخابات خرداد ۸۸، امواج رادیویی و ماهواره‌ای رادیو فردا هدف اختلال و پارازیت هدایت‌شده از سوی جمهوری اسلامی قرار گرفته بود.

همچنین در سال‌های اخیر وب سایت رادیو فردا در ایران هدف فیلترینگ قرار گرفته و دسترسی غالباً به آن بدون استفاده از فیلترشکن ممکن نیست.

با این حال این گونه اختلالات که در شرایط خاص مانند آنچه پس از انتخابات سال ۸۸ گذشت، شدت بیشتر یافته مانع از آن نشده است که مخاطبان رادیو فردا از مراجعه به وب سایت یا تلاش برای دریافت امواج رادیویی و نیز مشارکت از طریق ارسال پیام و نقطه نظرات خود، خودداری کنند.

رادیوفردا از شما دعوت می‌کند تا همچنان به تماس با پیامگیر ما با شماره ۰۰۴۲۰۲۲۱۱۲۴۱۱۳ ادامه دهید.

پیام‌های شما قطعاً همچون همیشه در بخش‌های مختلف خبری بازتاب خواهند یافت.

علاوه بر این همچون گذشته آدرس ایمیل info@radiofarda.com آماده دریافت پیام‌ها و نظرات شماست.
XS
SM
MD
LG