لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۳

واکنش مطهری و علی جنتی به اظهارات مصباح


در واکنش به سخنان محمد تقی مصباح یزدی، علیه حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، علی مطهری، نماینده تهران، مصباح یزدی را متهم به « دخالت دادن حب و بغض در قضاوت‌های خود» کرد و علی جنتی ، وزیر ارشاد در دولت حسن روحانی، نیز گفت که «برخی تحمل شنیدن یک جمله رئیس جمهور را ندارد. »

به گزارش ایلنا، خبرگزاری کار ایران، علی جنتی، وزیر ارشاد ، گفت: «ما هنوز تحمل شنیدن حرفی که با سلیقه‌هایمان متفاوت باشد را نداریم به همین دلیل امروز وقتی رئیس‌جمهور یک حرفی می‌زند عده‌ای تحمل شنیدن آن را ندارند و فوری می‌گویند رئیس‌جمهور در قم درس خوانده یا در انگلیس.»

به گزارش پایگاه خبری انتخاب در روز پنج‌شنبه، ۱۵ خرداد، آیت الله مصباح یزدی در واکنش به سخنان اخیر حسن روحانی درباره «دین دولتی» گفته بود: «برخی از افراد عمامه به‌سر که دارای مسئولیت هستند، در واکنش به اجتماع مردم در خصوص بدحجابی و نگرانی علما از وضع دین و فرهنگ و تجمع روحانیت در فیضیه، آنها را کسانی معرفی می‌کنند که اسلام را نشناخته‌اند و آ‌نها را متهم به توهم می‌کنند. باید از او پرسید مگر خود تو دینت را از کجا یاد گرفته‌ای؟ از فیضیه یا از انگلستان؟»

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، گفته بود که «دین را نباید به دست دولت داد» و این «کارشناسان و علما» هستند که باید دین را تبلیغ بکنند.

به گزارش سایت «خانه ملت» علی مطهری، نماینده تهران، نیز روز شنبه ، هفدهم خرداد ماه در واکنش به سخنان مصباح یزدی گفت: «این سئوال برای بنده ایجاد شده است که چرا آقای مصباح در زمان دولت قبلی که انحرافات فرهنگی بیشتر از امروز بود چنین انتقاداتی را مطرح نمی‌کرد. »

آقای مطهری اضافه کرد: «امروز آقای مصباح، یک جمله رئیس جمهوری را که قابل تاویل است به سکولاریسم تفسیر و با تندی به وی حمله می‌کنند، لذا این شائبه ایجاد می‌شود که حب و بغض‌ها در اینگونه قضاوت‌ها دخالت دارد.»

محمد تقی مصباح یزدی،که از او به عنوان پدر معنوی جبهه پایداری نام برده می‌شود، اسفند ماه سال گذشته نیز در واکنش به سخنان حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، درباره «کم‌سواد خواندن منتقدان توافق ژنو»، تلویحا روحانی را «دروغگو و قسی‌القلب» دانست.

مصباح یزدی گفته بود: «اینها می‌گویند انتقاد را دوست داریم اما دروغ می‌گویند، طاقت یک جمله را ندارند.»

در هفته‌های گذشته این سخنان حسن روحانی که «نمی‌توان با شلاق مردم را به بهشت فرستاد»، واکنش شدید برخی از ائمه جمعه از جمله احمد علم‌الهدی و احمد خاتمی، ائمه جمعه مشهد و تهران، را به دنبال داشت.

علی مطهری نماینده تهران، همچنین درباره واکنش ائمه جمعه به سخنان روحانی گفته است: «برخی ائمه جمعه در زمان دولت قبل که وضع فرهنگ بدتر از امروز بود، ساکت بودند ولی اکنون اعلام خطر می‌کنند.»
XS
SM
MD
LG