لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۵۲

کنفرانس خبری احمدی‌نژاد با حضور رسانه‌های خارجی در روز «‌سه‌شنبه»


در حالی که سفر محمود احمدی‌نژاد به ارمنستان به طور ناگهانی در روز دوشنبه لغو شد، سایت ریاست جمهوری از کنفرانس خبری رئیس جمهور در روز سه شنبه با رسانه‌های داخلی و خارجی خبر داده است.

بنا بر اعلام وب‌سایت ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد قرار است روز سه‌شنبه هفدهم خرداد با «رسانه‌های داخلی و خارجی» نشست خبری داشته باشد.

رامین مهمانپرست در مصاحبه با خبرگزاری‌های ایران، علت لغو ناگهانی سفر رئیس جمهور ایران آماده نبودن اسناد همکاری ایران و ارمنستان ذکر کرده و گفته است که این سفر به آینده موکول شده است.

‌وب‌سایت ریاست جمهوری ارمنستان نیز اعلام کرده است که بنا به توافق تهران و ایروان سفر محمود احمدی‌نژاد به این کشور به تعویق افتاده است.

با این حال سایت فرارو، به نقل از «یک منبع آگاه» نوشته است «سفر آقای احمدی نژاد به علت ممنوع الخروج بودن دو تن از همراهان رییس جمهور انجام نشده است.»

اگر چه تاکنون مقام‌های رسمی درباره خبر «ممنوع‌الخروج» بودن دو تن از همراهان رئیس جمهور اظهار نظر نکرده‌اند، اما فشارها همچنان بر محمود احمدی‌نژاد و نزدیکانش ادامه دارد.

محمود احمدی‌نژاد حتی در سخنرانی خود در شب سالگرد آیت‌الله خمینی، با صحنه‌های کم ‌سابقه‌ای مواجه شد؛ جمعیتی از هواداران آیت‌الله خامنه‌ای هنگام سخنرانی رئیس دولت دهم شعار «این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده» «مرگ بر مشایی» و «مرگ بر ضد ولایت فقیه» سر می‌دادند.

سیمای جمهوری اسلامی، امسال برخلاف معمول سخنرانی محمود احمدی‌نژاد را در آرامگاه آیت‌الله خمینی با تاخیر پخش کرد.

حتی روحانیونی نظیر محمدتقی مصباح یزدی که خدا را شاکر بود كه‌ زمينه‌‌ انتخاب‌ وی را فراهم کرده و تصریح کرده بود «آيندگان‌ به‌ اين‌ نتيجه‌ خواهند رسيد كه‌ انتخاب‌ (احمدی‌نژاد)، مشحون‌ به‌ كرامات‌ و معجزات‌» و از«عنايات‌ حضرت‌ ولی‌ عصر» بود، در روزهای اخیر تیم ریاست جمهوری را «آشغال» خوانده است.

اکنون در حالی که صدای و سیمای جمهوری اسلامی نیز به تریبونی برای حمله طرفداران آیت‌الله خامنه‌ای به تیم محموداحمدی‌نژاد یا به گفته آنها «جریان انحرافی» تبدیل شده است، محمد شیخان رئیس مركز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات ریاست جمهوری، گفته است که کنفرانس خبری رئیس جمهور روز سه‌شنبه با حضور «بیش از ۳۰۰ رسانه داخلی و خارجی» برگزار خواهد شد، که به گفته او ۳۰ رسانه خارجی نیز این کنفرانس را به صورت زنده پوشش خواهند داد.

کنفرانس خبری محمود احمدی‌نژاد قرار بود هفته گذشته انجام شود اما این وعده عملی نشد و یک هفته به تاخیر افتاد.
XS
SM
MD
LG