لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۰۱

باهنر: برای حمایت از روحانی در انتخابات شرط داریم


محمدرضا باهنر
محمدرضا باهنر

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری اعلام کرد که این گروه اصولگرا برای حمایت از حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری آینده «شرط مهمی» دارد که این شرط موفقیت دولت در موضوعات اقتصادی است.

به گزارش وب‌سایت خبرآنلاین محمدرضا باهنر روز دوشنبه، ۲۱ تیر، در نشستی از رسانه‌ها خواست که «فضا را انتخاباتی نکنند» و اعلام کرد که جامعه اسلامی مهندسین و جبهه پیروان خط امام و رهبری از دی ماه موضوع انتخابات ریاست جمهوری آینده را بررسی می‌کنند.

وی درباره احتمال حمایت اصولگرایان از حسن روحانی گفت: «ما برای اینکه از آقای روحانی حمایت کنیم یا خیر، شرط مهمی داریم. باید ببینیم در ماه‌های آتی عملکرد دولت چگونه است».

همچنین به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای باهنر تاکید کرد: «شرط حمایت ما از دولت یازدهم عملکرد دولت در ماه‌های باقیمانده است و اینکه بتواند ظرف این مدت در مورد موضوعات اقتصادی موفقیت‌هایی کسب کند».

جبهه پیروان خط امام و رهبری ائتلافی از ۱۷ گروه سیاسی اصولگرا است که مشهور‌ترین آنها جامعه اسلامی مهندسین و حزب موتلفه اسلامی هستند. آقای باهنر که دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین است، در سال ۹۲ و پس از مرگ حبیب‌الله عسگر اولادی، رئیس سابق جبهه پیروان خط امام و رهبری، به عنوان رئیس این جبهه انتخاب شد.

این گروه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ از علی اکبر ولایتی حمایت کرد.
در ماه‌های گذشته برخی از رسانه‌های اصولگرا اعلام کرده‌اند که ریاست جمهوری حسن روحانی تنها به یک دوره محدود خواهد شد.

درهمین حال رسانه‌های ایران از سعید جلیلی، محمد باقر قالیباف، غلامعلی حداد عادل، عزت الله ضرغامی و احمد توکلی به عنوان رقبای احتمالی آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ نام برده‌اند.

حسام الدین آشنا، مشاور حسن روحانی، در خرداد ماه متنی در توئیتر خود منتشر کرد که برخی از وب‌سایت‌ها آن را با احتمال نامزد شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ مرتبط دانستند.

آقای آشنا نوشته بود: «بگذاریم حاج قاسم در قله اسطوره‌ای دفاع از حریم و حرم بماند، نگذاریم او را چون محسن و باقر به کارزار کلید و گاز انبر بکشانند».

مشاور رییس جمهوری ایران پس از آن در توئیتر خود نوشت که نوشته سابق، «دلنوشته‌ای حاصل از تاثر از سخنرانی آسمانی قاسم سلیمانی» و «دلسوزی مشفقانه‌ای» درباره محسن رضایی و محمد باقر قالیباف بوده است.

در همین حال گزارش‌هایی درباره احتمال نامزد شدن محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده منتشر شده است.

در مقابل، اکبر ترکان، مشاور ارشد حسن روحانی، از آقای احمدی‌نژاد به عنوان «یک مهره سوخته» نام برده و علی مطهری نماینده تهران نیز گفته که او پیش از نامزد شدن «باید محاکمه شود».

درهمین حال محمدرضا باهنر در پاسخ به سئوالی درباره حمایت اصولگرایان از آقای احمدی‌نژاد گفت که «مگر آقای احمدی‌نژاد می‌خواهد کاندیدا شود؟»

وی درباره احتمال حمایت از سعید جلیلی نیز گفت: «کاندیداهای اصولگرا قابل احترام هستند به شرط اینکه در رقابت درون حزبی به یک نفر برسند. مقدم آقای جلیلی را هم در همین راستا گرامی می‌دانیم ولی احتمال معرفی گزینه جدید از سوی اصولگرا‌ها منتفی نیست».

وی تاکید کرد که سعید جلیلی و دیگر کاندیداهای احتمالی اصولگرایان «مورد بررسی قرار خواهند گرفت».

سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ از سوی جبهه پایداری و برخی از چهره‌های نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی حمایت می‌شد.

XS
SM
MD
LG