لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۸

زمین‌لرزه برازجان در استان بوشهر دستکم «هشت کشته» برجای گذاشت


اولین تصاویر رسیده از زمین‌لرزه برازجان واقع در استان بوشهر. عکس از ایسنا
اولین تصاویر رسیده از زمین‌لرزه برازجان واقع در استان بوشهر. عکس از ایسنا
زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ درجه ریشتر ساعت ۱۷ و ۲۱ دقیقه پنجشنبه شهر برازجان مرکز شهرستان دشستان در استان بوشهر را لرزاند.

حسن قدمی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد: «برابر آخرین آمار تاکنون هشت تن در این زلزله جان خود را از از دست داده‌اند.»

حسن قدمی گفت: «طبق آخرین آمار دریافتی از گروه‌های ارزیاب اعزامی به منطقه زلزله‌زده، این شمار جانباخته تایید و اعلام شد.»

به گزارش ایرنا، شاپور رستمی معاون استاندار بوشهر درباره آخرین آمار جانباختگان و مجروجان زمین‌لرزه گفت: «تاکنون هفت تن کشته و ۱۹۰ تن مصدوم شده‌اند که ۱۳۰ تن از آنها به صورت سرپایی درمان و از بیمارستان مرخص شده‌اند.»

آمار کشته‌ها در برخی خبرها هفت و در برخی دیگر هشت نفر اعلام شده است.

حس روحانی، رئیس جمهور، در پیامی ضمن ابراز همدردی با زلزله‌زدگان، گفت: «از همه مسئولان ذیربط می خواهم تا با بسیج امکانات و نیروی امداد رسانی، پشتیبانی‌ها و کمک‌های لازم را از مردم مناطق زلزله‌زده به عمل آورند.»

به گزارش مهر شش پس لرزه نيز در چند نقطه شهرستان دشتستان به وقوع پيوسته است که دارای بزرگی ۳.۴ و ۲.۷ و ۳.۸ و ۳.۱ و ۳.۱ و ۲.۸ بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، شاپور رستمی، معاون امور عمرانی استانداری بوشهر، بر اثر این زمین‌لرزه خسارت‌هایی به منازل مسکونی وارد شده است.

به گفته این مقام استانداری بوشهر، مسئولان در حال پیگیری وضعیت در سطح روستاهای منطقه هستند. رستمی همچنین از مردم درخواست کرده به منطقه زلزله‌زده مراجعه نکنند.


فریدون حسنوند استاندار بوشهر نیز از قطع شدن برق برخی از مناطق شهرستان دشتستان خبر داده است.

به گزارش ایسنا استاندار بوشهر از پیگیری ویژه رئیس‌جمهور،‌ معاون اول وی و وزیر کشور درمورد زلزله برازجان خبر داد و گفت:‌ «گزارش‌ها به شکل لحظه به لحظه به این افراد ارائه می‌شود.»

به گزارش فار س فریدون حسنوند در نشست مدیریت بحران با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای امدادرسانی به مردم گفت:‌ «رئیس جمهور شخصاً‌ با بنده تماس تلفنی داشت و نسبت به امدادرسانی مردم در منطقه زلزله‌زده تاکید کرد.»

خبرگزاری مهر گزارش داده با توجه به شدت و مدت زمان این زمین لرزه بسیاری از مردم در خیابان‌ها هستند. برازجان در ۶۵ کیلومتری شرق بوشهر واقع شده است.

خبرگزاری فارس گزارش داده این زمین‌لرزه در تمام نقاط استان بوشهر احساس شد. فارس می‌افزاید این زمین‌لرزه حدود ۲۰ ثانیه طول کشیده و تکان‌های شدیدی داشت.
XS
SM
MD
LG