لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۶

کامیونی در تهران پل عابر پیاده را از جا کند


عکس از وبسایت آتش نشانی
عکس از وبسایت آتش نشانی
بامداد روز شنبه یک دستگاه کامیون با پل عابر در بزرگراه فتح برخورد کرد که موجب کنده شدن پل و افتادن آن روی یک خودروی سواری پراید شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران وقوع این حادثه را در منطقه پنج ساعت ۲:۵۷ بامداد اعلام کرده است.

مدیر منطقه پنج عملیات آتش نشانی در این باره گفت: «این حادثه زمانی روی داد که خودروی کمپرسی به دلیل عدم رعایت ارتفاع مجاز با پل عابر برخورد کرده که منجر به افتادن پل روی یک دستگاه خودروی عبوری شده بود.»

وی افزود: «در این حادثه نیروهای آتش نشانی بلافاصله با ایمن سازی محل اقدام به نجات سرنشینان خودرو سواری کرده و با توجه به اینکه این حادثه منجر به بسته
شدن عرض بزرگراه شده بود با استفاده از دستگاه هوابرش اقدام به جدا سازی قطعات پل و با استفاده از جرثقیل اقدام به انتقال آن پل عابر به کناره بزرگراه فتح کردند.»

در همین زمینه، حسن عباسی، مدیر روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی تهران در گفت‌و‌گو با ایرنا علت این حادثه را بالا بودن قسمت بار کمپرسی عنوان کرد که به گفته او باعث برخورد با پل و در ‌‌نهایت منجر به سقوط پل عابر شده است.

مدیر مرکز فوریت‌های تهران افزود در این حادثه پنج نفر مصدوم شدند که با چهار دستگاه آمبولانس به بیمارستان انتقال یافتند.

به گفته حسن عباسی پس از این حادثه بزرگراه فتح برای دقایقی بسته شد.

راههای ایران در زمره پرحادثه‌ترین راه‌های جهان هستند. به گفته رئیس سازمان پزشک قانونی کشور در دهه هشتاد
خورشیدی، حوادث رانندگی دومین عامل مرگ و میر در کشور بوده و روزانه به طور متوسط ۶۶ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

احمد شجاعی، رئیس سازمان پزشک قانونی کشور می‌گوید: «در دهه هشتاد (۱۳۸۹-۱۳۸۰) جمعا ۲۴۱ هزار و ۲۳۶ نفر در کشور بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که ۸۰ درصد متوفیان مرد و ۲۰ درصد آن‌ها زن بودند.»

به گفته رئیس سازمان پزشک قانونی کشور، سال ۱۳۸۴ با ۲۷ هزار و ۷۵۵ کشته، خونین‌ترین سال دهه هشتاد بوده است.

این مقام مسئول همچنین گفته است که در سال ۱۳۹۰ در راه‌های ایران ۲۰ هزار و ۶۸ نفر جان خود را در حوادث رانندگی از دست داده‌اند.
XS
SM
MD
LG