لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۳

احمدی‌نژاد سرپرستی وزارت ورزش را به وزیر تعاون سپرد


محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور ایران، محمد عباسی وزیر تعاون را به عنوان سرپرست وزارت ورزش و امور جوانان برگزید.

در قانون برنامه پنجم توسعه مقرر شد تعداد وزارتخانه‌ها از ۲۱ وزارتخانه به ۱۷ تقلیل یابد. در همین راستا ادغام وزارت تعاون در وزارت کار مانند ادغام وزارت صنایع و بازرگانی در اولویت قرار گرفت.

به این ترتیب محمد عباسی وزیر تعاون که از پایدار‌ترین وزرا در کابینه‌های دولت احمدی‌نژاد است، در آستانه پایان دوران وزارت است.

این انتصاب پس از عدم صدور رای اعتماد از سوی مجلس شورای اسلامی به حمید سجادی وزیر پیشنهادی دولت دهم صورت گرفته است.

به این ترتیب ورزش ایران که روزهایی پرحاشیه را سپری می‌کند، تا معرفی دومین گزینه احمدی‌نژاد به مجلس، همچنان در بلاتکلیفی به سر خواهد برد.

در عین حال با معرفی سرپرست وزارتخانه، قید عنوان رییس سارمان تربیت بدنی برای علی سعیدلو بلاموضوع خواهد بود.

در حکم صادره از سوی رییس دولت دهم به محمد عباسی آمده است: «انتظار می‌رود در این مسئولیت خطیر با استفاده از ظرفیت‌های علمی و تجربی کار‌شناسان و بهره‌گیری از همکاری همه ورزشکاران عزیز، فدراسیون‌ها و... در جهت راه‌اندازی آن وزارتخانه اهتمام لازم به کار بندید.»

پیشینه سرپرست وزارت ورزش

محمد عباسی ۵۳ ساله به نمایندگی از گرگان و آق قلا، نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های مازندران و گلستان و ریاست دانشگاه آزاد اسلامی مازندران از دیگر سمت‌های پیشین اوست.

سرپرست جدید وزارت ورزش ضمن صاحب امتیازی و مدیر مسئولی هفته نامه شمال، در هیات منصفه مطبوعات نیز عضویت داشته است.

فعالیت در استانداری، فعالیت در وزارت آموزش و پروش و همچنین ریاست دفتر نظارت بازرسی شورای نگهبان در مازندران نیز از دیگر مسئولیت‌هایی است که او پیش از نشستن بر روی صندلی ریاست دو وزارتخانه برعهده داشت.

مخالفان عباسی در مجلس چه گفتند

«آقای عباسی که سه سال وزیر تعاون بوده چه کار قابل ذکری کرده؟»
این جمله‌ای بود که دو سال قبل، جواد جهانگیرزاده نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی به عنوان سخنران مخالف در جلسه اخذ رای اعتماد برای وزرای پیشنهادی دولت دهم مطرح کرد.

او همچنین مدعی شد برنامه آقای عباسی فقط شامل تعاریفی است که در همه کتاب‌ها هم هست. این اظهارات جهانگیرزاده با فریاد احسنت نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه مواجه شد.

به گفته جهانگیرزاده، عملکرد اشتباه عباسی باعث شد ۳۰۰ هزار نفر از مسکن مهر انصراف بدهند؛ زیرا ایده آل‌های او ضمانت اجرایی نداشت.

جهانگیرزاده همچنین با تعجب خطاب به نمایندگان مجلس گفت؛ چگونه می‌توان به ایشان رای اعتماد داد در حالی که در دریغ از یک رقم و عدد و آمار در برنامه ایشان.

محمد قسیم عثمانی دیگر نماینده مخالف عباسی بود. او در تریبون مجلس از عدم موفقیت وزارت تعاون در اشتغال‌زایی گله کرد. همچنین برنامه‌های عباسی را شعار زده خواند.

عباسی نیز در پاسخ به منتقدانش گفت: «در کدام یک از قانون‌هایی که در سال‌های گذشته در مجلس تصویب کردیم به وعده‌ای که ۲۰ سال به مردم داده بودیم پرداختیم؟ تا زمانی که رهبر انقلاب به میدان آمدند و آنچه را مجلس برای اعتلای فرهنگ عمومی تعاون گام برداشته بود، ایشان تکمیل کردند.»

پس از اظهارات عباسی، مجلس برای دومین بار به او برای تصدیگری سمت وزارت تعاون رای اعتماد داد.
XS
SM
MD
LG