لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۴۰

پدیده نوظهور دیسکوهای «دارای مجوز» زنانه در ایران


«باشگاه خبرنگاران جوان» از گسترش «دیسکو‌های» دارای مجوز زنان در خانه‌های شهر‌های بزرگ ایران به خصوص تهران خبر داده است.

این وبسایت وابسته به صدا و سیما در گزارشی که روز یکشنبه ۲۹ فروردین منتشر کرده از شکل‌گیری پدیده جدیدی در شهر‌های بزرگ ایران به نام «دیسکوی مخصوص بانوان» خبر داده است.

در این گزارش آمده که مجریان و برگزارکنندگان این دیسکو‌ها با راه‌اندازی کانال در «تلگرام» و ایجاد صفحه در شبکه‌های اجتماعی اقدام به جذب مشتری می‌کنند.

محل برگزاری این «دیسکو‌ها» در گزارش مذکور٬ تالار‌های عروسی و خانه‌ها اعلام شده و زمان برگزاری آن هم به طور معمول یک بار در ماه.

این مطلب را یکی از «برگزارکننده‌های دیسکوهای شلوغ که در غرب تهران واقع است» با خبرنگار «باشگاه خبرنگاران جوان» در میان گذاشته و افزوده مدت برگزاری این «دورهمی» از ۹ صبح تا شش بعد‌ از ظهر است.

در گروه «تلگرامی» این «دیسکو» نوشته شده که «هر نفر برای شرکت در این مراسم باید ۵۰ هزار تومان به صرف شیرینی و ناهار پرداخت کند و اکثر خانم‌ها هم یکدیگر را نمی‌شناسند.»

این گزارش همچنین افزوده در این «دیسکو از سن‌ ۱۹ سال گرفته تا خانم ۶۰ ساله هم حضور دارد، در آنجا فقط خوشحالی است و البته هر کس که بخواهد هم می‌تواند مشروب سرو کند.»

مسئول دیسکو زنان که در این گزارش نامی از وی برده نشده گفته «ما هرماه از بهزیستی و اداره اماکن عمومی مجوز می‌گیریم و مسئولان من را کاملا می‌شناسند و تاکنون هم مشکلی ایجاد نشده است.»

«باشگاه خبرنگاران جوان» در گزارش خود نوشته که برگزاری چنین برنامه‌هایی «غیراخلاقی» است و مسئولان باید با چنین پدیده‌ای برخورد کنند.

بیش از ۳۰ سال است که در رسانه‌های ایران گزارش‌های متعددی از بازداشت شرکت کنندگان در جشن‌های عروسی٬ تولد و مناسبت‌های مختلف منتشر می‌شود.

پلیس و نهاد‌های امنیتی در سال‌های اخیر این جشن‌ها را «پارتی‌های مختلط» و و بعضا جشن‌های «شیطان‌پرستی» نامگذاری کرده‌اند تا بلکه از حساسیت‌ها در این خصوص کاسته شود.

XS
SM
MD
LG