لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۴۲

زمین‌لرزه ۵.۲ ریشتری در مرز ایران و آذربایجان یک کشته برجای گذاشت


براساس گزار‌ش‌ها، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر که کانون آن شهر ایمیشلی در جمهوری آذربایجان بود، صبح دوشنبه، ۱۱ مرداد، شهرستان‌های شمالی و مرکزی استان اردبیل را لرزاند و یک کشته برای جای گذاشت.

براساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین‌لرزه ساعت ۹ و ۱۶ دقیقه و ۳۲ ثانیه روز دوشنبه در عمق ۱۴ کیلومتری زمین رخ داد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، این زمین لرزه در شهرستان های مرزی پارس‌آباد ، بیله سوار و گرمی از شدت بیشتری برخوردار بود و موجب «هراس» شهروندان شد.

برای دریافت آخرین اخبار به تلگرام رادیو فردا بپیوندید

در همین حال مسعود امامی، مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل، خبر داد که یک پیرمرد ۶۳ ساله در شهرستان پارس آباد مغان پس از زلزله دچار ایست قلبی شده و جان خود را از دست داده است.

به گفته آقای امامی، دو شهروند پارس آبادی نیز در حین فرار از خانه خود مصدوم و به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی همچنین خبر داد که زلزله موجب ترک خوردن دیوار برخی خانه‌ها در شهرستان پارس‌آباد مغان شده است.

به گفته آقای امامی، پیش‌بینی می‌شود زمین‌لرزه به تاسیسات زیربنایی نظیر گاز، برق و آب پارس آباد مغان خسارت وارد کرده باشد اما تاکنون از جزییات آن گزارشی دریافت نشده است.

شهر ایمیشلی جمهوری آذربایجان در همسایگی شهرستان پارس آباد مغان در شمال استان اردبیل واقع است.

روز جمعه، ۱۳ شهریور ۹۴ نیز وقوع یک زلزله ۵.۷ ریشتری در جمهوری آذربایجان در بسیاری از شهرهای استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی نیز احساس شده و در پی آن «مردم با هراس به خیابان‌ها » آمده بودند.

در اسفندماه ۹۳ نیز زلزله ۴.۹ ریشتری در جمهوری آذربایجان در بخش‌هایی از استان اردبیل احساس شده بود.

در همین حال در مرداد ماه ۹۱ وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶٫۲ ریشتر در شهرستان اهر و زمین‌لرزه‌ای به بزرگی شش ریشتر شهرستان ورزقان در استان آذربایجان شرقی حدود ۳۰۰ کشته، بیش از دو هزار مجروح و «۱۳۷ هزار» آسیب‌‌دیده بر جای گذاشت.

XS
SM
MD
LG