لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۲۴

همسر احسان مازندرانی: محکومیت همسرم پایان یافته بود


احسان مازندرانی
احسان مازندرانی

درحالی که دادستان تهران دلیل بازداشت احسان مازندرانی، مدیر مسئول سابق روزنامه فرهیختگان، را «اجرای کامل» حکم زندان قبلی او اعلام کرده، خانواده این روزنامه‌نگار زندانی با انتشار مدارکی اعلام کردند که حکم زندان او به پایان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران،روز سه‌شنبه، ۲۴ اسفند، گفت که بازداشت احسان مازندرانی «در راستای ادامه و اجرای کامل حکم محکومیت قبلی وی» انجام شده است.

احسان مازندرانی روز ۲۳ بهمن از زندان آزاد شده بود و تصویر حکم پایان محکومیت وی نیز توسط خانواده وی منتشر شده است.

با این حال ظهر روز یکشنبه، ۲۲ اسفند، ماموران سازمان اطلاعات سپاه پاسداران این روزنامه‌نگار را در منزل خود بازداشت کردند.

سام حسینی، برادر همسر احسان مازندرانی، در مصاحبه با رادیو فردا گفته بود که این روزنامه‌نگار پیش از آزاد شدن دو بار به صورت کتبی از فتانه فتاحی، مسئول اجرای احکام دادسرای فرهنگ و رسانه، درباره تاریخ دقیق آزادی خود سئوال کرده بود و خانم فتاحی نیز اعلام کرده بود که حبس آقای مازندرانی در ۲۳ بهمن به پایان رسیده است.

در همین حال ملیحه حسینی، همسر احسان مازندرانی، روز سه‌شنبه در نامه‌ای به دادستان تهران، ضمن انتشار جزئیات نامه‌های رد و بدل شده بین همسرش و مقامات دست‌اندر کار پرونده او، اعلام کرد که داديار اجرای احكامِ دادسرای فرهنگ و رسانه نامه آزادی احسان مازندرانی را صادر کرده است.

احسان مازندرانی درتماس تلفنی کوتاهی با خانواده اعلام کرده که از روز دوشنبه در اعتراض به «روند غیر قانونی ،سیاسی و خودسرانه» بازداشت خود اعتصاب غذای خشک کرده است.

روز ۱۹ اسفند و چهار روز پیش از بازداشت احسان مازندرانی، هنگامه شهیدی،‌ روزنامه‌نگار و فعال سیاسی، در شهر مشهد بازداشت و به بند ۲۰٩ زندان اوین در تهران منتقل شده بود.

در شبکه‌های مجازی از جمله توئیتر خانم شهیدی، دست‌خطی از آخرین نوشته وی پیش از بازداشت منتشر شده بود. هنگامه شهیدی در نوشته خود بدون اشاره به جزئیات خبر داده بود که از «برخی رسانه‌ها و افراد نزدیک به دولت هشدارهایی» مبنی بر احتمال بازداشت خود دریافت کرده است.

وی اعلام کرده بود که دلیلی برای بازداشتش وجود ندارد، مگر اینکه قبل از انتخابات ریاست جمهوری، «پروژه‌ای» برای «بازداشت گسترده فعالان سیاسی و روزنامه‌نگاران» وجود داشته باشد.

وی تهدید کرده بود که در صورت بازداشت، در اعتراض به «رویه غیرقانونی محدود کردن روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی» در ایران از همان لحظه اول اعتصاب غذا خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG