لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۵

بازجویی و بازداشت چند مدیر بانکی در ارتباط با پرونده بابک زنجانی


غلامحسین محسنی اژه‌ای ،سخنگوی قوه قضاییه و دادستان کل کشور، از بازداشت تعدادی از مدیران دولتی در ارتباط با پرونده بابک زنجانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر غلامحسین محسنی اژه‌ای دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۳ گفت: « در این پرونده به غیر از متهم اصلی ۴ نفر دیگر از جمله تعدادی از مدیران بانک ملت و مسکن، بانک مرکزی و مدیران نفت به همراه تعدادی از مدیران قبلی بازداشت یا از آنها تحقیق شده است. بعضاً برای تعدادی از متهمان قرار صادر که با تامین قرار وثیقه مناسب آزاد هستند. »

غلامحسین محسنی اژه‌ای همچنین خبر داد که «بخشی از اموال بابک زنجانی به مزایده گذاشته شده اما هنوز به فروش نرفته است.»

وی افزود: «سه دسته افراد از داخل و خارج کشور پیغام داده و یا به صورت مستقیم مراجعه کرده‌اند که حاضرند بدهی بابک زنجانی را پرداخت و اموال وی را بردارند که این مسلئه در حال بررسی است. »

اظهارات غلامحسین محسنی اژه‌ای ،سخنگوی قوه قضاییه در حالی است که بيژن زنگنه، وزير نفت، بیستم ارديبهشت ماه، مبلغ بدهی بانک زنجانی را هشت هزار ميليارد تومان ذکر کرده و گفته بود: «اموالی که تا به امروز شناسايی شده است بسيار کم بوده و جوابگوی بدهی وی به دولت نيست.»

بابک زنجانی به گفته خودش دارای بيش از ۷۰ شرکت و ده‌ها ميليارد دلار سرمايه در ايران و خارج از کشور است.

از جمله شرکت‌های او هولدينگ توسعه سورينت قشم، نخستين بانک سرمايه‌گذاری اسلامی در مالزی، سهامدار شرکت هواپيمايی اُنور ترکيه، مؤسسه مالی اعتباری در امارات و بانک ارزش تاجيکستان است.

صدور حکم غیابی برای مهرگان امیر خسروی

سخنگوی قوه قضاییه همچنین از« صدور حکم غیابی برای مهرگان امیر خسروی، برادر مه آفريد امیر خسروی، و ارسال این پرونده برای اجرای حکم» خبر داد.

مه آفريد امیر خسروی سحرگاه روز سوم خرداد امسال در زندان اوين اعدام شد. مهرگان امیر خسروی، پیش از این اتهامات منتسب به خود و برادرش در پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی را رد کرده بود.

به گزارش خبرگزاری ایرنا آقای اژه‌ای همچنین خبر داد که ۲۲ نفر از متهمان بانک ملی در پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی محاکمه و حکم قطعی برای آنان صادر شده است.

XS
SM
MD
LG