لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۵۵

استراتژی اصلاح‌طلبان در انتخابات چیست؟


به رغم رد صلاحیت شمار زیادی از نامزدهای اصلاح طلبان برای انتخابات دو مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی، محمدرضا عارف رئیس‌ شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان روز شنبه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری کار ایران از جمله گفت حدود برنامه اصلاح‌طلبان این است که با طرفداران دولت هماهنگ باشند. به گفته آقای عارف اگر چه زاویه‌ای بین جریان اصلاحات و بخش‌هایی از حاکمیت پیش آمده است اما راهبرد اصلی اصلاح‌طلبان کم کردن این زاویه است.

قاسم شعله سعدی استاد دانشگاه و از نمایندگان پیشین مجلس شورای اسلامی در تهران به رادیو فردا می‌گوید اصلاح‌طلبان درباره توان و قدرت خود دچار توهم هستند و بیشتر التماس می‌کنند تا استفاده از توان مورد ادعای خود.

مهدی مهدوی آزاد روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی در آلمان اما براین باور است که به رغم محدودیت‌ها، اصلاح‌طلبان توانسته‌اند در بسیاری از موارد سیاست‌های مخالفان اصلاحات را نقش بر آب کنند.

قاسم شعله سعدی مشکل اصلی اصلاح‌طلبان را ناهمنگی و ترس آنان می‌داند که باعث انفعال آنان شده است. در حالی که مهدی مهدوی آزاد براین باور است که اصلاح‌طلبان با تهیه لیست سیاه یک استراتژی مشخصی را دنبال می‌کنند.

استراتژی اصلاح‌طلبان در انتخابات
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:30 0:00
لینک مستقیم


محمد خاتمی رییس جمهوری پیشین که ممنوع القلم و ممنوع التصویر است هم در سایت خود به مناسبت بیست و دوم بهمن نوشته است کاری که ملّت باید انجام دهدرفتن به پای صندوق‌های رأی برای انتخاب شایستگان تا مانع ورود کسانی شود که از آرمان‌ها و خواست اکثریت جامعه دورترند.

XS
SM
MD
LG