لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۱

کشف اختلاس ۳۰ میلیارد تومانی در کهگیلویه و بویراحمد


رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از کشف اختلاس ۳۰۰ میلیارد ریالی در این استان خبر داد و اعلام کرد درباره جزییات این پرونده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ایرنا روز چهارشنبه ۲۰ بهمن گزارش کرده که غلامرضا مزارعی خبر کشف این اختلاس را در یک نشست خبری بیان کرده و گفته «پس از روشن شدن ابعاد آن، اطلاع‌رسانی» خواهد شد.

آقای زارعی به مکان یا سازمانی که اختلاس در آن صورت گرفته اشاره نکرد و درباره متهم یا متهمان دستگیر شده در این پرونده نیز اظهارنطری نکرده است.

وی افزوده که این پرونده در سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد در حال رسیدگی است.

وبسایت محلی «صبح زاگرس» هم به نقل از این مقام قضایی از وقوع یک اختلاس ۱۰۰ میلیارد ریالی در بانک تجارت این استان خبر داده که این پرونده نیز از سوی سازمان بازرسی در حال پیگیری است.

اختلاس٬ کلاهبرداری و فساد مالی از جمله جرایم چشمگیر در پرونده‌های تشکیل شده در محاکم قضایی ایران است که از تعداد و حجم این تخلفات اقتصادی گزارش جامعی در دست نیست.

در ایران سال‌هاست که گزارشهای فراوانی از وقوع اختلاس و تخلف مالی در نهادها و سازماناهای دولتی و حکومتی منتشر می‌شود که برخی از این جرایم منجر به صدور حکم اعدام برای متهمان شده است.

۱۲ دی ماه امسال دادگاه انقلاب شهرستان کرج پس از بررسی اتهامات ۳۸ تن در پرونده اقتصادی هزار میلیارد تومانی موسوم به «جهانگیر»، برای متهم ردیف اول حکم اعدام صادر و پنج نفر دیگر را به حبس ابد محکوم کرد.

پرونده اقتصادی مشهور دیگری که به صدور حکم اعدام منتهی شده، پرونده موسوم به فساد یا اختلاس سه هزار میلیارد تومانی است که متهم ردیف اول آن، مه‌آفرید امیرخسروی، نام داشت به همراه سه تن دیگر به اعدام محکوم شد، و حکم اعدام او در سوم خرداد ۹۳ اجرا شد.

پیش از آن هم اعدام فاضل خداداد، متهم اصلی پرونده اختلاس ۱۲۳ میلیارد تومانی از بانک صادرات در دهه هفتاد شمسی، منجر به صدور حکم اعدام برای او شد و او نهایتاً در آذرماه ۷۴ اعدام شد.

مصطفی پورمحمدی که سال ۱۳۹۰ رئیس سازمان بازرسی کل کشور بود در آن زمان اعلام کرده بود پرونده‌های زیادی مشابه پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی بانک صادرات وجود دارد.

XS
SM
MD
LG