لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۰

پلیس اتحادیه اروپا از کشف یک شبکه قاچاق مهاجران ایرانی خبر داد


شماری از پناهجویان در صربستان
شماری از پناهجویان در صربستان
یوروپل، پلیس اتحادیه اروپا، روز سه‌شنبه،هفتم آبانماه از کشف و انهدام یک شبکه قاچاق مهاجران ایرانی در اروپا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این شبکه، برای مهاجران غیرقانونی ایرانی مدارک جهت سفر به بریتانیا و کانادا جعل می‌کرد.

دفتر یوروپل در لاهه با صدور بیانیه‌ای در این باره گفت: «در ساعات اولیه روز دوشنبه، ۱۱ مظنون در اسپانیا و هفت نفر در بریتانیا دستگیر شدند.»

در ادامه این بیانیه آمده است در ماه اوت سال ۲۰۱۱ هم ۲۰ مظنون دیگر در جریان «عملیات مارلو» به دست نیروهای پلیس اسپانیا و با همکاری آژانس پلیس مرزی بریتانیا، دستگیر شده بودند.

برپایه این گزارش این شبکه که عمدتا در اسپانیا فعالیت داشته، از ایرانی‌های مهاجر مبالغی هنگفت( تا ۱۸ هزار یورو) پیش از رد کردن آنها به خاک ترکیه می‌گرفته و از آنجا آنها را به یونان انتقال می‌داده است.

یوروپل می‌افزاید مهاجران غیرقانونی ایرانی به دیگر کشورهای حوزه شنگن در اتحادیه اروپا انتقال داده شده و تا موقع صدور مدارک جعلی برای مقصد نهایی در این کشورها می‌مانده‌اند. یوروپل می‌گوید که در بیشتر موارد، مدارک جعلی برای سفر به بریتانیا و کانادا صادر می‌شده است.

پلیس اتحادیه اروپا می‌‌گوید این شبکه از قوانین مهاجرت و پناهندگی در کشورهای مختلف به خوبی آگاه بوده و از همین رو از خلاهای قانونی توانسته بود بهره‌برداری کند.

مهاجرت از راه ازدواج، پیوستن به خانواده یا پناهندگی، از نمونه‌هایی است که یوروپل می‌گوید که این شبکه از آن سوءاستفاده می‌کرده است.

هفت خانه در اسپانیا و ۱۱ خانه در بریتانیا به گفته پلیس بازرسی شده‌اند و طی آن تلفن‌های همراه، صورت‌حساب‌های بانکی و شماری برگه‌های عبور جعلی کشف و ضبط شده است.

سال جاری میلادی کانادا قوانین بسیار سختگیرانه‌ای برای سازمان‌دهی مهاجرت غیرقانونی به این کشور وضع کرد و برای این جرم جریمه احتمالی یک میلیون دلاری و حبس ابد (یا هردو) در نظر گرفت.
XS
SM
MD
LG